شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عابدینی

حوزه/ همانطور که علامه طباطبایی می‌فرمایند: زندگی انبیای الهی «هیئة التوحید فی الفعل» است (نمایش توحید معقول در مرتبه فعل محسوس)، ان شاء الله آقای حاتمی‌کیا نیز بتوانند در به صحنه آوردن حقایق قدسی توحید عظیم این نبی اولوالعزم الهی به صحنه محسوس رسانه، آن حقایق را با حفظ تمام تاثیر هدایتگرانه‌شان به جان‌ها و فطرت‌ها و عقول تمام مردمان برسانند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در صفحه مجازی حجت‌الاسلام‌والمسلمین عابدینی آمده است:

بسم الله

روز شنبه ٢٠ دی١٣٩٩ جناب آقای ابراهیم حاتمی‌کیا کارگردان خوب انقلابی، برای دیدار با استاد عابدینی به استودیوی سمت خدا رفتند و گفتگویی مشورتی درباره سریال پنجاه قسمتی حضرت موسی(ع) با استاد عابدینی داشتند.

این پروژه که در مراحل نگارش فیلمنامه پیش می‌رود، چون تنها پروژه‌ای است که به اسم حضرت موسی(ع) از طرف جهان اسلام اتفاق می‌افتد برای ایشان دارای حساسیت بالا بوده و از آنجا که مخاطب آن علاوه بر مسلمانان، تمام مسیحیان و یهودیان جهان هم هستند، اهمیت انتقال نگاه بلند توحیدی قرآن کریم به ساحت ملکوتی حضرت موسای کلیم(ع) و هدایتگری الهی با آن بسوی توحید ناب الهی در اسلام و قرآن، یکی از مهمترین دغدغه های عوامل سازنده آن است.

آقای ابراهیم حاتمی‌کیا با احترام ویژه به ساحت قرآن و نگاه بلندشان برای خلق یکی از ماندگارترین آثارشان درخدمت به معارف قرآن، دغدغه ویژه‌ای در دنبال کردن مباحث سیره تربیتی حضرت موسی(ع) در قرآن دارند و اذعان می‌داشتند که تمام جلسات آن را گوش داده و برای سناریو نویس این سریال هم عمیقاً التزام به نگاه توحیدی این اثر را مطابق مباحث مطرح شده در برنامه سمت خدا لازم می‌دانند.

همانطور که علامه طباطبایی می‌فرمایند: زندگی انبیای الهی «هیئة التوحید فی الفعل» است (نمایش توحید معقول در مرتبه فعل محسوس)، ان شاء الله آقای حاتمی‌کیا نیز بتوانند با این نگاه بلند و تجارب خوبشان، به پشتوانه امداد الهی در به صحنه آوردن حقایق قدسی توحید عظیم این نبی اولوالعزم الهی به صحنه محسوس رسانه، آن حقایق را با حفظ تمام تاثیر هدایتگرانه‌شان به جان‌ها و فطرت‌ها و عقول تمام مردمان برسانند و رسالتی الهی در وقایع پیش‌رو در اتفاقات آخرالزمان بسوی ظهور امام زمان(علیه السلام) بیابند، تا راه روشن توحید جامع و ناب امام عصر(ارواحنا فداه) را در تمام فتنه‌هایی که به عینه از ابتلائات موسی(ع) و امتش در آخرالزمان تکرار خواهد شد، از نگاه قرآن کریم به مردمان بیاموزند.

همه این روایت‌ها و نمایش زندگی انبیاء، در نهایت بناست چهره پیامبر ما صلّی‌الله‌علیه‌وآله را نشان دهد. همه قطعات پازلی که در سیر تاریخی عالم، خداوند برای بشریت کنار هم می‌گذارد تا به چهره پیامبر عظیم الشأن اسلام برسند. ضمن اینکه در قصه حضرت موسی(ع) بحث حکومت، معجزه و فتنه‌های آخرالزمانی وجود دارد.

یاد مرحوم فرج الله سلحشور را هم گرامی می‌داریم، و امیدواریم با خلوص نیت و خدمت مجاهدانه همه اهل ایمان متولی این اثر در سیما فیلم، و بخصوص با عنایت الهی امام زمان(علیه السلام) این اثر فاخر و بلیغ در جهان امروزمان تاثیر الهی شگفت‌انگیزی داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha