جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
واکنش ها به نشست علمی با موضوع مهاجرت

حوزه/ سه تن از فعالان فضای مجازی نسبت به بازنشر مطلبی که پس از چهار سال صورت گرفته است، واکنش نشان داده و ژستی روشنفکرانه از خود بروز داده اند؛ در حالی که حتی به خود این زحمت را نداده اند که به محتوای ارائه شده در این نشست مراجعه کرده و اصل موضوع را مورد بررسی قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، روز گذشته مطلبی که با عنوان «خروج از جامعه ولایی نوعی شرک است!» از سوی یکی از سایت ها منتشر شد که این مطلب متعلق به «سومین کرسی ترویجی پژوهشگاه فقه نظام با ارائه حجت‌الاسلام مجید رجبی، نقد حجت‌الاسلام علی رضائیان استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم و دبیر علمی حجت‌الاسلام مهدی جعفرزاده» در جمع فضلای حوزه و دانشگاه در تاریخ ۳۰ دی ۱۳۹۵ با موضوع «مهاجرت» است.

اگر بخواهیم از این مسئله بگذریم که چرا این مطلب بعد از چهارسال دوباره بازنشر شده است و هدف بازنشرکنندگان چه بوده است، حرکت سه نفر از فعالان فضای مجازی نیز قابل توجه بوده و جای سؤال دارد که چرا باید نسبت به نشستی که چهارسال قبل برگزار شده و امروز توسط یکی از سایت ها مجددا بازنشر شده است، موضع گیری کرده و آن را برجسته سازی کنند!؟.

سؤال اینجاست آیا این آقایان واقعا سواد رسانه ای ندارند؟ یا اخبار و اهدافی در پشت پرده وجود دارد که ما از آن بی اطلاعیم.

    

با این مقدمه، به واکنش حجت الاسلام مجید رجبی درباره این نشست علمی اشاره کنیم که گفت:

در این نشست هرگز بیان نشد که مهاجرت شرک است؛ اینکه به هر فعل حرامی حکم شرک دهیم مساوی با تفکر تکفیری است، ما همواره با تفکر تکفیر مبارزه کرده ایم؛ مشخص است، کسانی که سروصدای زیادی به پا کردند، حتی زحمت خواندن متن‌ نشست را به خود ندادند و به تیتر تحریف شده خبرگزاری ها قناعت کرده اند».
   

در این راستا، سه تن از فعالان فضای مجازی نسبت به بازنشر این مطلب که پس از چهار سال صورت گرفته است، واکنش نشان داده و ژستی روشنفکرانه از خود بروز داده اند؛ در حالی که حتی به خود این زحمت را نداده اند که به محتوای ارائه شده در این نشست مراجعه کرده و اصل موضوع را مورد بررسی قرار دهند.

البته این حرکت، واکنش هایی را نیز در پی داشته است و برخی دیگر از فعالان فضای مجازی به برجسته سازی نشستی که در چهارسال قبل برگزار شده و گوشه هایی از آن به صورت ناجوانمردانه تقطیع شده است، اعتراض کرده اند.

به قلم: محمد عربی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • راد IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    6 1
    خود سایت اجتهاد این تیتر رو زده، الان مشکلتون با کی هست؟!؟ ساید اجتهاد 4 سال پیش همچین تیتری زده و این اقای رجبی و دیگران که الان صداشون در اومده چرا چهار سال پیش به این سایت اعتراض نکردن که این چه تیتریه انتخاب کردی، حالا به واکن ها اعتراض میکنن؟!؟
  • صاحب البیت IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    0 1
    بعضی مواقع خدا میخواد رسواشون کنه