جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی، امام‌جمعه ابرکوه

حوزه/امام جمعه ابرکوه گفت: ولایت پذیری در جامعه اسلامی حکم شرع است، یعنی اینکه افراد جامعه باید وابستگی فکری و عملی به ولی امر داشته باشند و با او همفکر و همراه باشند و به دنبال او راه بیفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در ابرکوه، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه های امروز نماز جمعه شهر ابرکوه با اشاره به سالروز شهادت صدیقه کبری، فاطمه زهرا سلام الله علیها، ایام شهادت بانوی بزرگ اسلام را تسلیت گفت و اظهار داشت: بانوی بزرگ آفرینش هسته مرکزی اهل بیت(ع) و حلقه اتصال بین مقام رسالت با ولایت و امامت است .

وی با اشاره به مراسم سالیانه مردم ابرکوه در ایام فاطمیه و برگزاری تشییع نمادین حضرت زهرا(س) گفت: امسال هم همچون سال گذشته به خاطر پیشگیری از شیوع بیماری کرونا این مراسم برگزار نمی شود و تبیین ابعاد زندگی نورانی حضرت زهرا (س) مطلبی است که وُعاّظ و مبلّغین محترم باید به آن بیشتر بپردازند تا مردم مؤمن ما به ویژه بانوان محترم از این شخصیت برجسته معنوی در همه ابعاد، الگوپذیری نمایند.

امام جمعه ابرکوه خاطرنشان کرد: امّت اسلام باید در دو بُعد داخلی و خارجی بر مبنای اصل ولایت عمل کند و در بُعد داخلی برای ارتباط با افراد جامعه و در بُعد خارجی برای ارتباط با جوامع دیگر است و در این صورت هیچ گونه اختلاف و تفرقه ای ایجاد نخواهد شد و اگر هم دو گروهی باهم مُخاصمه داشتند مسلمانان باید به حکم قرآن در آیه ۹ سوره شریفه حجرات بین آنان آشتی ایجاد کنند .

 وی تأکید کرد: ولایت پذیری در جامعه اسلامی حکم شرع است، یعنی اینکه افراد جامعه باید وابستگی فکری و عملی به ولی امر داشته باشند و با او همفکر و همراه باشند و به دنبال او راه بیفتند .

 امام جمعه ابرکوه ادامه داد: جامعه ولایت پذیر در مسیر رُشد و شکوفایی استعدادها و توانمندی های خود حرکت می کند.

وی اضافه کرد: به فرموده قرآن کسی که ولایت حقّه الهیه را نپذیرد تحت ولایت طاغوت قرار می گیرد« وَالَّذینَ کَفَروا أَولِیاؤُهُمُ الطّاغوتُ» نظام کفر ناپایدار است و دل خوشی سران سر سپرده کشورهای اسلامی منطقه به آنان دلخوشی به حباب است .

 حجت الاسلام حسینی افزود: اکنون می‌بینند ترامپ گاو شیرده خود را دوشیده و با وخیم شدن اوضاع آمریکای ترامپ و مرگ سیاسی او، ناامیدی وجود این غلامان حلقه به گوش آمریکا را گرفته، سعی می‌کنند با آشتی با قطر، موقعیّت از دست رفته شان را بازسازی کنند، امّا می بینند در چاهی که ترامپ در جنگ یمن برایشان کنده، گرفتار شده اند .

وی بیان کرد: در فلسطین اشغالی هم همین وضعیت برزخی برای نتانیاهو که به شدّت دلبسته ترامپ بود، وجود دارد و رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند حیات سیاسی نخست وزیر اسرائیل، پس از ترامپ پایان یافته است .

 امام جمعه ابرکوه یاداور شد: بیانات مقام معظم رهبری در ۱۹ دی نیز از موضوعاتی است که باید مورد مداقّه قرار گیرد. بیاناتی که تجلّی عقلانیّت انقلابی و بر اساس ارشادات معظم له است. ما برای بازگشت به برجام اصرار و عجله نداریم، چرا که اگر تحریم‌ها برداشته نشود، بازگشت به برجام برای ما ضرر است .

 حجت الاسلام والمسلمین حسینی تصریح کرد: اگر طرف مقابل به تعهداتش عمل نمی کند، معنا ندارد که ما به تعهداتمان عمل کنیم. امروز قدرت دفاعی ما محاسبات دشمنان را تغییر داده است .

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha