جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بانوان خوزستان

حوزه/ همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، تجمع بانوان فاطمی در حوزه علمیه فاطمیه ملاثانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، تجمع بانوان فاطمی، در راستای ارتقا و تقویت فرهنگ فاطمی و الگو قراردادن زندگی حضرت زهرا(س) در بین بانوان و نیز آشنایی با شخصیت وجودی سرور زنان عالم، برگزار شد.

در این مراسم که با تجمع پرشور بانوان سوگوار فاطمی برگزار شد، سرکار خانم کعب عمیر به سخنرانی و خانم حسینی و آقای حمید به مرثیه سرایی پرداختند.

خانم کعب عمیر، فرمانده حوزه بسیج  طلاب کوثر، در این تجمع اظهار داشت: مطالعه تاریخ زندگی حضرت فاطمه زهرا(س)، به عنوان یک انسان کامل و الگوی زن مسلمان با وجود حیات کوتاهشان، درس‌های فراوانی برای خانواده های ما به ویژه بانوان محترم دارد و جامعه ما همیشه نیاز مبرمی به شنیدن و یادآوری آنها داشته و دارد.

وی در ادامه افزود: رفتار با پدر، رفتار با همسر، رفتار با فرزندان، و رفتار با بستگان و خویشان نسبی و سببی همه این موارد الگویی به تمام معنا برای ما بانوان میباشد.

کعب عمیر در پایان گفت: هنگامی که حادثه تلخ سقیفه اتفاق افتاد، سران حکومت جدید برای دلجویی و شاید جلب نظر افکار عمومی مسلمانان تصمیم گرفتند از حضرت زهرا(س) دلجویی کرده و با رفتن به ملاقات ایشان فضا را تلطیف نمایند، اما حضرت صدیقه کبری(س) برای ابراز خشم و ناراحتی خود از آنها اجازه ملاقات نمی دادند تا اینکه آنها به حضرت علی(ع) متوسل شده و خواستند تا فاطمه(س) را راضی کنند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha