پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کرونا

حوزه/سخنگو و جانشین رئیس ستاد مدیریت مقابله با کرونا گفت: شهرستان‌های آرادان و میامی در وضعیت رنگ بندی آبی کرونایی و دیگر شهرستان‌های استان در وضعیت زرد از لحاظ شیوع کرونا قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حبیب الله خجسته پور گفت: با توجه به رنگ بندی اعلام شده، محدودیت‌های کرونایی از روز شنبه ۲۷ دی تا جمعه ۳ بهمن امسال بر اساس رنگ جدید اعمال خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس مقررات و ضوابط اعلام شده از سوی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا، طی هفته آینده فعالیت مراکز تجاری، بازرگانی و خدماتی شامل گروههای شغلی ۱ تا ۴ در شهرستان‌های میامی و آرادان و فعالیت گروه‌های ۱ تا ۳ در شهرستان‌های با وضعیت زرد با رعایت کامل ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی بدون مانع است.

وی بیان کرد: فعالیت گروه چهار همچنان در شهرستان‌های با وضعیت رنگ بندی زرد کرونایی ممنوع است.

خجسته‌پور تصریح کرد: از اول بهمن امسال، آموزش حضوری برای پایه‌های اول و دوم ابتدایی و نیز هنرجویان هنرستان‌های فنی و حرفه ای و کار و دانش تنها در دروس کارگاهی و عملی در تمام شهرستان‌ها با رعایت ضوابط بهداشتی و سقف حداکثر ۱۰ نفر برای هر کلاس مجاز و در دیگر پایه‌ها و دروس همچنان بصورت غیر حضوری و مجازی خواهد بود.

وی اضافه کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا حضور تمامی کادر اجرایی و اداری مراکز آموزشی در استان بر اساس ضوابط اعلام شده از سوی وزارت آموزش و پرورش بدون مانع بوده و همچنین در مراکز آموزشی کم جمعیت استان که حداکثر دانش آموزان در تمام پایه‌های تحصیلی آن مرکز ۵۰ نفر یا کمتر از آن است ارائه شیوه آموزش حضوری منعی نداشته و مجاز است.

وی یادآور شد: خودروهای با پلاک ۸۶ و ۹۶ بعنوان خودروی بومی استان سمنان محسوب شده و تردد این خودروها در استان مانعی ندارد.

سخنگو و جانشین رئیس ستاد مدیریت مقابله با کرونا در استان سمنان افزود: بر اساس قانون و به منظور حفظ وضعیت و کاهش میزان ابتلا و قطع زنجیره شیوع کرونا در استان ورود هر گونه خودرو با پلاک شخصی متعلق به شهرهای قرمز و نارنجی به شهرستان‌های استان سمنان ممنوع و متعاقب آن ورود هرگونه وسائط نقلیه شخصی از استان به شهرستانهای نارنجی و قرمز در سراسر کشور نیز موجب اعمال قانون و جریمه می‌باشد.

وی ادامه داد: موفقیت بدست آمده در تغییر وضعیت شهرستانهای استان از رنگ قرمز به زرد و آبی مرهون همکاری و مساعدت اقشار مختلف مردم و تلاش کادر بهداشت و درمان و سایر دست اندرکاران مقابله با کرونا در استان سمنان است.

سخنگو و جانشین رئیس ستاد مدیریت مقابله با کرونا در استان سمنان گفت: مردم با اخلاق و قانونمند استان ضمن پرهیز از هر گونه تردد غیر ضروری در استان، به هیچ وجه به استان‌های دیگر و بویژه شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز و نارنجی سفر نکنند و با دست اندرکاران ستاد مدیریت مقابله با کرونا همکاری کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha