سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
مرزبانی

حوزه/ امام جمعه سربیشه ضمن اشاره به این‌که امروز مرزبانی مایه افتخار و امنیت و آسایش کشور است، گفت: در کنار حوزه اقتصادی بحث امنیت است که اگر مرزبانان با جان خود این امنیت را ایحاد نمی کردند، اقتصادی هم وجود نداشت.

حجت الاسلام احمد نجمی‌پور امام جمعه شهرستان سربیشه در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» ضمن تسلیت ایام فاطمیه، اظهار کرد: جمعی از ائمه جمعه و جماعت استان خراسان جنوبی با حضور در بازارچه و منطقه ویژه اقتصادی ماهیرود از نزدیک از روند صادرات و امنیت موجود در این منطقه بازدید کردند.

وی ادامه داد: اگر بگوییم شهدای مرزی‌ ما مظلوم هستند در حقیقت گزاف نگفته‌ایم، چرا که سختی که برادران مرزبانی دارند در هوای سرد نمی‌توانند حتی چراغی روشن کنند و در تابستان نیز با هوای بسیار گرم و طوفان های شن، به دور از خانواده امنیت و آسایش را برای ما فراهم می کنند.

امام‌جمعه سربیشه ادامه داد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی ایران عاملی برای پایداری بیشتر مردم در برابر دشمن است و استکبار جهانی تلاشی بی‌وقفه در راستای تخریب و یا به فراموشی سپردن این روحیه دارد.

حجت الاسلام نجمی‌پور، حفظ اهداف و آرمان‌های شهدا را ضروری دانست و گفت: در این زمینه باید تمام تلاش خود را به کاربندیم و نگذاریم دشمن به اهداف خودش دست پیدا کند و با فعالیت‌های تبیینی و گفتمانی، زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را فراهم کنیم.

وی با اشاره به این‌که  یکی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، بحث نظم و امنیت است،خاطرنشان کرد: یکی از نشانه های کشور خوب امنیت است و در این راه مظلومانه شهدایی داشته و خواهیم داشت.

امام جمعه شهرستان مرزی سربیشه، ضمن تاکید بر بر ضرورت هوشیاری و اقتدار مرزبانان برای صیانت از مرزها، متذکر شد: بر کسی پوشیده نیست که کار مرزداری و حراست از امنیت مرزها آن قدر مهم، اساسی و حیاتی است که امام سجاد (ع) در صحیفه سجادیه برای این عزیران دعا می فرمایند.

حجت الاسلام نجمی‌پور ادامه داد: نیروی انتظامی و مرزبانی سینه های خود را در برابر دشمن سپر کرده اند و ما طلاب و روحانیون مدیون وجود تک تک این عزیزان هستیم.

وی با بیان این‌که شهرستان های مرزی درمیان، نهبندان، زیرکوه و سربیشه ۴ شهرستان مرزی استان خراسان جنوبی هستند، ابراز کرد: آنچه مسلم است آن که پیشانی اقتصادی شرق کشور همین مرز ماهیرود است که در سال ۸۴ افتتاح و در سال ۸۸ شروع کار موفق آن آغاز و ادامه دارد.

حجت الاسلام نجمی‌پور همچنین گلایه ای هم در از کم توجهی به دوبانده شدن جاده بازارچه مرزی ماهیرود که کشته و مصدومان زیادی برای مردم منطقه در پی داشته و دارد، داشت و افزود: بایستی مسئولین تسریع در این کار داشته باشند و می‌طلبد که منطقه ویژه اقتصادی و گمرک نیز همت کنند تا این مهم هر چه زودتر به نتیجه برسد.

انتهای خبر/۱۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha