پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجاب

حوزه/ در نشست طلاب مرکز تخصصی فقه و اصول فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) اردکان، بحث حجاب در ادیان ابراهیمی بررسی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد،  احمد آقایی، مشاور خانواده، در جمع طلاب مرکز تخصصی فقه و اصول فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) اردکان، با بیان اهمیت مطالعات تطبیقی، به مقایسه موضوع حجاب در ادیان ابراهیمی پرداخت و گفت: هدف از مطالعه تطبیقی بررسی و تطبیق عالمانه، از روی انصاف و بدون جانب‌داری فرقه‌ای و مذهبی آرا و معتقدات است.

وی، شناخت نقاط اشتراک و افتراق درباره حجاب، فراهم شدن زمینه شناخت مبانی فکری و منابع اجتهادی اندیشمندان اسلام، مسیحیت و یهودیت، کاهش عوامل اختلاف در این باره، رفع سوءتفاهم‌ها و کشف نسبت‌های ناروا و رفع اختلاف با بررسی ادله لزوم و محدوده حجاب، آرا و تحقیق علمی و امکان انتخاب احسن را از اهداف مطالعات تطبیقی از جمله مقایسه جایگاه حجاب در ادیان ابراهیمی خواند.

آقایی با اشاره به تعالیم برخی فرقه‌های یهود درباره حجاب، برخی از آنان را پیروانی متدین و وفادار به آموزه‌ها و سنت‌های دین یهود، افزود: با مراجعه به این تعالیم و داستان‌های فعلی تورات، نوع پوشش و شرایط و محدودیت‌های آن را مشاهده خواهیم کرد.

وی با ذکر بعضی از آموزه‌های مسیحیت، افزود: مسیحیت نیز همچون اسلام و یهود رعایت حجاب را مورد تأکید قرار داده و محدودیت‌هایی برای آرایش ظاهری  قائل شده‌ است و با تأکید بر باطن و سیرت زیبا به جای ظاهر زیبا، روحیه آرام و ملایم را مورد پسند خدا می‌داند.

مشاور خانواده با تبیین وجه ارتباط بی‌حجابی و حق الناس، بسیاری از معضلات و مشکلات خانوادگی را ناشی از عدم رعایت حجاب و عفاف در جامعه دانست و تصریح کرد: یکی از اهداف ادیان ابراهیمی و به ویژه دستورات ویژه اسلام در این باره برای حفظ و تحکیم بنیان خانواده است.

وی همچنین، افزایش مشکلات روحی و روانی، بی‌علاقگی به ازدواج، تیرگی روابط والدین و فرزندان، زیان‌های اقتصادی و ترویج مصرف‌گرایی را از جمله مشکلات ناشی از بی‌حجابی و بی‌عفتی در جامعه دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha