پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) ساری

حوزه/ حضرت فاطمه زهرا(س) با وجود عمر کوتاه، توانستند اسوه و الگو برای همه رهروان راه حق در همه ابعاد به خصوص در راه دفاع از ولایت باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، اسفندیاری در جمع عزاداران فاطمی مدرسه علمیه حضرت نرجس (سلام الله علیها) ساری بیان کرد: حضرت زهرا (سلام الله علیها) بهترین الگو برای مؤمنان به‌ویژه قشر جوان و همه رهروان راه حق در طول قرون و اعصار است که در دوران کوتاه عمر بابرکتش نور وجود او همه عالم را از خاک تا عرش افلاک را در برگرفت.

وی ادامه داد: سیاست سرور بانوان عالم، حمایت از ولایت و امامت بود و نخستین شهیدی است که در راه دفاع این امر خطیر به شهادت رسید. این مسئله نشانگر عظمت و اوج شخصیت آن بانو است.

کارشناس مذهبی ضمن اشاره به فدک و اصرار بانو بی‌بی دوعالم، به برگرداندن آن اظهار کرد: بحث فدک و غصب خلافت با هم بوده و از یک جبهه صادرشده است و جدا از هم نیستند و حضرت زهرا(سلام الله علیها) نارضایتی خود از حکومت و غصب خلافت را در پوشش دفاع از حق غصب شده فدک بیان داشتند که بخش‌هایی از خطبه فدکیه بر این امر، گواه و نشان از یگانگی جبهه غاصبین خلافت و غاصبین فدک دارد.

وی خاطرنشان کرد: مقاومت حضرت زهرا (سلام الله علیها) در مقابل دستگاه خلافت دارای اهمیت و ابعاد زیادی است و ایشان مهم‌ترین سرمایه یعنی آبرو، حرمت و حیثیت خود را در این راه به میدان آورد که در پیشگاه هر انسان صاحب بصیرتی، آبرو و شرف برای انسان از جان او عزیزتر است.

اسفندیاری اظهار کرد: حضرت زهرا (سلام الله علیها) شکست ظاهری را باجان و دل پذیرفت و از آن‌همه مقام و موقعیتی که برایش فراهم شده بود، چشم پوشید تا ولایت و دین خدا حفظ‌شده و باقی بماند.

انتهای پیام313/48

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha