پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024

حوزه/ نشست فاطمی با محوریت «جریان شناسی منافقین در سیره ی فاطمی»، در مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی نرجس خاتون (س) شاهین شهر، با رعایت نکات بهداشتی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه از اصفهان»، حجت الاسلام سید محمد مهدی حسینی استاد حوزه در نشست «جریان شناسی منافقین در سیره ی فاطمی»، در مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی نرجس خاتون (س) شاهین شهر گفت: در هر نهضت و جریان و انقلابی اگر کمی دقت کنیم، دو طیف انسان وارد می شوند. هسته ی اول انقلاب و جریان کسانی هستند که به ارزش های آن جریان پایبند می باشند و دسته دوم کسانی هستند که بعد از مدتی وارد جریان می شوند و بر خلاف گروه اول خودشان تشخیص می دهند که این نهضت موفق خواهد شد و یا خیر؟ و به خاطر منفغت شخصی به آن جریان می پیوندند .

استاد حوزه در ادامه اظهار کرد: تمام جریان ها در تمام دنیا همین گونه است، افرادی که در ابتدا می پیوندند، ارزش های مقدسی در ذهنشان است ولی دسته دوم که آنها را منافقین تعبیر می کنیم، پایبند و علاقمند به ارزش های آن نهضت نیستند.

وی افزود: در نهضت صدر اسلام پیامبر(ص)، خوی قدرت طلبی در اعراب جاهل هم وجود داشت و علاقمند بودند که صاحب قبیله ای شوند، ولی در طول اسلام، وقتی پیامبر(ص) حکومت مرکزی را در عربستان تشکیل داد و آرام آرام بر کل عربستان و مکان های دیگر مسلط شدند، این حکومت مرکزی که یک نفر بر تمامی قبایل و ممالک مسلط باشد، برای اعراب وسوسه انگیز بود، فهمیده بودند که با این نهضت می توانند به پول و مقام برسند و این انگیزه ای شد تا به پیامبر(ص) ملحق شوند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: به کسانی که بعدها از اهداف آن جریان زاویه پیدا می کنند، منافقین می گوییم و خداوند در جای جای قرآن، آنها را معرفی می کند. گاهی هم منافقین را در کنار کفار قرار داده است. منافقین وقتی وارد یک جریان می شوند، هدفشان مادی و دنیوی است و دنبال منافع خود هستند.

استاد حوزه  گفت: قرآن می فرماید، تا وقتی افراد اولیه نهضت به ارزش های خود پایبند هستند، منافقین ناامید می شوند و به اهداف خود نمی رسند. انقلابیون باید خود را به روز کنند و تقویت کنند و به اهداف خود پایبند باشندتا منافقین رخنه نکنند و ناامید گردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha