جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ برگزاری مراسم تودیع و معارفه معاونین حوزه علمیه آذربایجان غربی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین محمدی با بیان این که مدیران مدارس به پذیرش و جذب طلاب توجه و اهتمام ویژه ای داشته باشند، تاکید کرد: مسئولین مدارس با ورود به مدارس آموزش و پرورش افراد نخبه و متدین را شناسایی کرده و به حوزه جذب کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین صفدر محمدی، امروز در مراسم تودیع و معارفه معاونان حوزه علمیه آذربایجان غربی که در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: مدیریت شاخصه هایی دارد که رعایت آن موجب موفقیت مدیران و مسئولین می شود و همان گونه که امام علی علیه السلام می فرمایند؛ کار هر روز را باید در موقع خود انجام داد وگرنه مزاحم کارهای روز بعدی می شود و انظباط کاری می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

وی، پیگیری امور را از دیگر شاخصه های مدیریتی عنوان کرد و بیان داشت: تاخیر کارها و درخواست های ارباب رجوع و مراجعین کار ناپسندی است  باید تلاش کرد در مسئولیت ها خصوصا در حوزه مشکلات را با سعه صدر حل کرد. 

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی، مهر ورزی و برخورد محبت آمیز با مراجعه کنندگان را شاخصه دیگر مدیران دانست و اضافه کرد: تربیت باید همراه با محبت باشد و بدون آن نمی توان به شاخصه ها دست پیدا کرد و این مسئله در حوزه های علمیه باید بیشتر از همه مورد توجه قرار گیرد و در روایات بیان شده است که قلوب مردم با محبت رام می شود.

وی، صبر و بردباری را شاخصه و اصل دیگر مدیریتی عنوان کرد و افزود: صبر و بردباری بر روی مشکلات پرده افکنده و از ایجاد مشکل جلوگیری می کند و با عقل و منطق کارها را پیش بردن، باعث مطیع بودن مراجعه کنندگان می شود و با صبر باید ناراحتی ها را پوشاند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی پنجمین شاخصه مدیریتی را رعایت عدالت و انصاف در مجموعه ها بیان کرد و گفت: این مسئله در مدیریت خصوصا در مدارس و حوزه های علمیه که الگوی جامعه هستند باید مورد توجه قرار گیرد و امام علی علی السلام عدالت را انصاف و خوشرویی بیان کرده اند.

وی در ادامه با بیان این که مدیران مدارس به پذیرش و جذب طلاب توجه و اهتمام ویژه ای داشته باشند، تاکید کرد: مسئولین مدارس با ورود به مدارس آموزش و پرورش افراد نخبه و متدین را شناسایی کرده و به حوزه جذب کنند.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی با بیان این که یکی از مدیران مدارس استان که در یکی از شهرستان های محروم قرار دارد شخصا به روستاها می رفت و دانش آموزان شایسته را شناسایی و به حوزه جذب می کرد که ۹۰ درصد آنها در حوزه علمیه استان پذیرش شدند، گفت: مدارسی که کمتر از ۵۰ طلبه دارند کلاس هایشان به صورت حضوری با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی برگزار شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha