پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
فاضلیان

حوزه/ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همدان گفت: لحظه لحظه زندگی حضرت زهرا(س) پر از مطالب و درس‌هایی است که جامعه امروز به آن احتیاج دارد و تشنه شنیدن آن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام سید حسن فاضلیان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همدان، بعد از ظهر امروز در مراسم سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) همدان با تاکید بر اینکه خداوند در عالم هر چه را که آفریده، هدایتی برای او قرار داده است، اظهار داشت:  یک نوع هدایت، هدایت تکوینی و غریزی است که همه مخلوقات دارای آن هستند.

وی با بیان اینکه ذات اقدس الهی زمانی که به انسان‌ها می‌رسد، در نظام خلقت و آفرینش یک هدایت تشریحی در کنار هدایت تکوینی قرار داده است، گفت: هدایت تشریحی همان هدایتی است که باعث پیدا کردن راه از بی راه و به دست آوردن سعادت بشری می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) جلوه دهنده این نوع هدایت است، مطرح کرد: خطبه فدکیه یک فرصت است تا حضرت حرف‌های نگفته را بیان کنند و از امامت و ولایت دفاع کنند.

این استاد حوزه با تاکید بر اینکه هدف حضرت زهرا(س) از بیان این خطبه، آگاه کردن مردم و جلوگیری از زوال عقل مردم جامعه آن روز بوده است، گفت: یکی از عوامل مهم هدایت انسان‌ها عقل است، موضوعی که در روایات ما و در قرآن بسیار به آن تاکید شده و لذا حضرت زهرا(س) به دنبال آن بود تا از این طریق به افراد آن دوران حقیقت را بیان کند.

وی با اشاره به اینکه زمانی که در قیامت از اهل جهنم علت تباه شدن دنیای آن‌ها پرسیده می‌شود، آنها علت را گوش نکردن و عدم استفاده از عقل بیان می‌کنند، عنوان کرد: آنچه در این جا مهم است و باید به آن توجه کرد، لزوم توجه به بیانات بزرگان و سپس تفکر و تدبر در خصوص آن مطالب است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همدان، دومین عامل هدایت انسان‌ها را پیامبران الهی برشمرد و اظهار داشت: ۱۲۴ هزار پیامبر آمدند تا فطرت اصلی انسان را زنده و میثاقی که در روز  الست با خداوند بسته بودند را یادآوری کنند.

وی تصریح کرد: پیامبران آمدند تا غباری که بر قلب‌های بشر نشسته بود را بزدایند و نفس‌ها را زنده کنند، همان کاری که اهل بیت (علیهم السلام) در دوران حیات مبارک خود در جوامع کردند.

حجت الاسلام فاضلیان با بیان اینکه سومین عامل هدایت بشر، وجود معصومین (علیهم اسلام) است، یادآور شد: در جای جای نهج‌البلاغه و یا در خط به خط، خطبه فدکیه، به خوبی می‌توان تاکید این بزرگان بر زنده کردن نفس انسان‌ها و توجه به عقل و تفکر را دید و درک کرد.

وی، حضرت زهرا(س) را یک الگو کامل برای جامعه اسلامی بر شمرد و گفت: لحظه لحظه زندگی حضرت زهرا(س) پر از مطالب و درس‌هایی است که جامعه امروز به آن احتیاج دارد و تشنه شنیدن آن است.

این استاد حوزه با تاکید بر اینکه نسل امروز ما باید با سیره اهل بیت(علیهم السلام) آشنا شوند، مطرح کرد: امروز همه ما موظف هستیم تا نسل جوان و نوجوان را با نوع رفتار و سیره بزرگانمان در شرایط مختلف آشنا کنیم و زمینه حرکت جوانان در مسیر معصومین را فراهم کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha