چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مسلمانان و سیاه‌پوستان تا روز تحلیف به ساختمان‌های دولتی نیایند

حوزه/ شورای روابط اسلامی آمریکایی با صدور بیانیه‌ای به مسلمانان آمریکایی و سیاه‌پوستان هشدار داده تا پیش از مراسم تحلیف از ساختمان‌های ایالتی دولتی و مناطق اطراف آن پرهیز کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از CNN، شورای حقوقی حامی مسلمانان در آمریکا، به جوامع سیاه‌پوست و مسلمان نسبت به حضور در ساختمان‌های ایالتی پایتخت هشدار داده و از آن‌ها خواست پیش از مراسم تحلیف، هوشیار باشند.

شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) با صدور بیانیه‌ای مشورتی به مسلمانان آمریکایی و سایر گروه‌های اقلیت هشدار داد تا پیش از روز تحلیف از ساختمان‌های ایالتی دولتی و مناطق اطراف آن پرهیز کنند.

کایر همچنین پیش از این از عبادتگاه‌های مسلمانان و مراکز اجتماعی خواسته تا از خود محافظت کنند. این مسئله به دلیل تهدید به خشونت‌های راست‌های افراطی و  حامیان برتری نژادی سفیدپوست، پس از شورش در ۶ ژانویه در پایتخت ایالات متحده بوده است.

رابرت مک کاو ، مدیر امور دولتی کایر  در این باره به خبرنگاران گفت:  به شدت نگران است که شورشیان راست افراطی که نتوانند عقده‌های سیاسی خود را در مراکز ملی یا ایالتی تخلیه کنند، مراکز جامعه اقلیت‌ها و خانه‌های عبادت را به عنوان گزینه‌ای برای خشم مخرب خودشان هدف قرار دهند.

وی گفت که به جامعه مسلمانان هشدار می‌دهد تا خود را برای این واقعیت آماده کنند و افزود: ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که همه در امنیت هستند.

مقامات انتظامی و ایالتی برای اعتراضات احتمالی خشونت آمیز در آستانه روز تحلیف در حالت آماده باش هستند،.

اف‌بی‌آی نیز گفته است که اخطار «اعتراضات مسلحانه» را از روز شنبه در رابطه با ۵۰ ایالت دریافت کرده است. بر اساس یک بولتن مشترک از وزارت امنیت داخلی ، اف‌بی‌آی و هشت آژانس دیگر، افراط‌گرایان داخلی به احتمال زیاد تهدیدی برای مراسم تحلیف هستند ، به ویژه کسانی که معتقدند دولت جدید غیرقانونی است.

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha