چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مادر شهید رادمهر

حوزه/مادر شهید مدافع حرم گفت: در زمان دفاع مقدس رزمندگان در میان اجتماع مردم راهی جبهه می‌شدند اما شهدای مدافع حرم در تاریکی شب و در میان سکوت تنها با بدرقه نگاه‌های عزیزان خود راهی می‌شدند در حالی که همان راه شهدای دفاع مقدس را ادامه داده اند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، خانم عقیله ملازاده مادر شهید محمود رادمهر «از شهدای مدافع حرم در خان طومان» شامگاه گذشته در جمع دانشجویان دانشگاه علم و هنر یزد و جمعی از کادر و مدیر مدرسه علمیه معصومیه یزد به مناسبت خاکسپاری شهید گمنام در این دانشگاه با تسلیت شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها، اظهار کرد: انسانی که معتقد و متشرع بوده و در مقابل خداوند تعهد دارد می‌تواند از معبر عبور کند و در انتها به چشمه شهادت می‌رسد و از آب گوارای آن می‌نوشد تا «عند ربهم یرزقون» شود.

مادر شهید محمود رادمهر افزود: اگر انسان تمام بقا و حیات خود را در این مسئله بداند، بندگی را به خدا تثبیت می‌کند و خشوع و خضوع و کرنش و ادبش فقط در مقابل خداوند است.

وی اذعان کرد: انسانی که تنها شکل انسان بودن را به دنبال نمی‌کشد بلکه به مقام انسانیت دست پیدا کرده و مسیر سعادت را طی کرده تا خود را به کمال انسانی برساند، در مکتب توحید و یکتاپرستی پیامبر زندگی کرده و خود را در راه خداوند تثبیت کرده‌اند؛ لذا چشم و خون شهدا به افرادی است که بعد از خودشان می‌مانند که این مسیر چگونه طی کرده و چگونه انجام وظیفه می‌کنند.

*تفاوت شهدای دفاع مقدس با شهدای مدافع حرم

مادر شهید رادمهر در رابطه با تفاوت شهدای مدافع حرم با شهدای انقلاب و دفاع مقدس، ابراز کرد: در زمان دفاع مقدس رزمندگان در میان اجتماع مردم و بدرقه اهالی محل، دوستان، آشنایان و اقوام راهی جبهه می‌شدند و در سنگرهای غیرت می‌جنگیدند و در مقابل استکبار سر فرود نمی آوردند؛ اما شهدای مدافع حرم در تاریکی شب و در میان سکوت تنها با بدرقه نگاه‌های عزیزان خود دل به معشوق می‌سپردند و راهی می‌شدند.

وی تصریح کرد: شهدا هشت سال در جبهه‌ها وصیت‌نامه نوشتند، تأکیدها کردند و توصیه‌ها برای تمامی مردم داشتند، اما امروز در میان بسیاری از افراد جامعه که از خواص نیز هستند، نه از توصیه شهید و نه از تأکید شهید بر انجام تکالیف خبری هست.

خانم ملازاده ادامه داد: حرکت مدافعان حرم ادامه راه و تجدید آن پیمان‌ها و عهدهایی بود که شهدای دفاع مقدس با خدای خود داشتند و شهدای مدافع حرم نیز در تاریکی شب راهی را انتخاب کردند که به عاشورا وصل می‌شد.

وی بیان کرد: شهدای مدافع حرم  ریشه خود را در عاشورا پیدا کرده بودند و  علیه اهالی سقیفه که می‌خواستد نظام حکومتی در ایران توسط برخی از خواص تغییر کند، قیام کردند و به ندای امامی لبیک گفتند که زعیم آنان بود.

مادر شهید مدافع حرم با تأکید بر اینکه تبعیت از ولایت مطلقه فقیه برای شهدا از هر چیزی حتی پدر و مادر و همسر و فرزند واجب‌تر بود، افزود: روزی که فرزندم در سپاه ثبت‌نام کرد، از او پرسیدم ثبت‌نام کردی؟ گفت دیگر نه پدر و مادر دارم و نه برادر و اگر در آینده هم ازدواج کنم، در مقابل تعهدم از همسر خویش هم می‌گذرم.

خانم ملازاده با اشاره به جریان حمایت‌های حضرت زهرا (س) از مقام ولایت، عنوان کرد: شهیدان مقاومت، مقابله را از اولین شهیده راه اسلام و راه ولایت آموختند و امروز هم می‌بینیم بعضی از آن‌هایی که روزی از ولی امر حمایت می‌کردند،  علیه ولایت مطلقه فقیه ایستاده و از در نفاق درآمده‌اند.

وی با بیان خاطره‌ای از شجاعت فرزندش از زبان سردار رستمیان، اذعان کرد: اینکه شجاعت، شهامت، آزادگی از تمام قید و بندهای دنیوی در وجود تمام مدافعان حرم بوده و هست، آنان رفتنشان در تاریکی شب با مظلومیت، تنهایی و غربت بود و امروز می‌بینیم باقیمانده ابدان این شهدا باز هم غریبانه تشییع می‌شود.

مادر شهید رادمهر در رابطه با تفکر و عقاید شهدا تصریح کرد: آنان معتقد بودند اسلام دین ظلم‌ستیزی است نه ظلم‌پذیری و وظیفه ما حمایت از این مسیر است که باید هم‌زبانی و هم عملی باشد و نیز باید در مقام اطاعت از ولایت‌فقیه تسلیم محض بوده و به اسلام و قرآن با اقرار لسانی و عملی یقین داشته باشیم.

این مادر شهید ادامه داد: با هجمه‌هایی که دشمنان به ما وارد کرده و ما را تحت‌الشعاع تیرهای نامردی خود قرار داده‌اند، هرگز نباید ما را از هدفمان دور کنند و ما را بترسانند. حتی امروز که سازمان ملل ما و نظام اسلامی را مورد هدف قرار داده و از ما خاک و مرز جغرافیایی نمیخواهد، نباید اجازه دهیم چهره اسلام را تخریب کنند.

خانم ملازاده اضافه کرد: مردان با غیرتی که در این مسیر حرکت می‌کنند اجازه نمی دهند هیچ بیگانه‌ای پا برهنه در حریم کشور و مذهب ما پا بگذارد؛ چراکه کوچه به کوچه در این کشور به خون شهیدانی آغشته شده است که برای حفظ دین اسلام دعوت حق را لبیک گفتند.

وی تأکید کرد: ما باید همچون شهدا نگران عالم برزخ و قیامت خود باشیم، چراغ‌های سبز و قرمز و بنفش که برای ما روشن کردند و برای استحاله فکری و اعتقادی ما با تمام وجودشان دارند تلاش می‌کنند، فقط برای از بین بردن شیعه و تفکر شیعی است؛ اما ما قدمت تاریخی ۱۴۰۰ ساله داشته، ریشه ما در عاشورا است و اجداد ما در عاشورا تربیت شدند و  در سقیفه تربیت نشدند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از جوانان و دانشجویان تحصیل علم، فراگرفتن علوم و معارف و ورزش کردن را انتظار دارند، ادامه داد: امروز نگاه رهبر به جوانانی بسته شده که آینده این نظام هستند درحالی‌که دشمن می‌خواهد جوانان، اعتقادات و انسانیت آنان را نابود کنند و به هر مسیری که خودشان می‌خواهند هدایت کنند.

این مادر شهید اظهار کرد: شیعه باید آن‌قدر قوی باشد که هیچ‌کسی نتواند در او نفوذ کند لذا باید بچه‌های خود را بر طبق اصول و فرامین الهی و سیره و رفتار عملی اهل‌بیت (ع) بزرگ کنیم و از آنان انسان‌هایی متخصص بسازیم؛ چراکه در حکومت اسلامی امام زمان (عج) به همه متخصصین نیاز است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha