شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ماندگاری

کارشناس مذهبی با تاکید بر این که زهرای مرضیه(س) به ما نشان داد که می شود یک زن بود و مردانه از ولایت دفاع کرد، گفت: امروز متاسفانه عده ای همانند حزب قاعدین تماشا می کنند و یا مانند قاسطین دنبال مطامع دنیا هستند و عده ای نیز مشابه گول خورده های جنگ صفین به اخبار دشمن گوش کرده و پشت به علی می کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی ماندگاری، شامگاه یکشنبه، در ویژه برنامه عزاداری سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) که به همت دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میمه و با همکاری کانون بسیج اساتید این دانشگاه به صورت وبینار برگزار شد، با اشاره به حوادث پس از رحلت پیامبراکرم(ص) در مدینه النبی و مشکلات جامعه اسلامی در بحث جانشینی حضرت، اظهار کرد: حضرت فاطمه(س) با تمام شرایط سختی که داشت در مقابل این مشکل ایستاد و از حق ولایت دفاع کرد.

وی با بیان چند دستگی جامعه مسلمین در برابر ولایت امیرمومنان(ع)، گفت: عده ای حزب قاعدین شدند و در مقابل این مشکل بزرگ سکوت کردند، عده ای نیز در این آب گل آلود شروع به ماهی گیری کردند و به دنبال غنیمت گشتند و یک عده مقهور مشکلات شدند و حضرت علی(ع) را متهم کردند و برخی نیز خود را محور حق داسته و در مقابل علی(ع) شمشیر کشیدند.

استاد حوزه افزود: در زمان ما نیز انقلاب و جامعه اسلامی دچار مشکل شده است و در این شرایط باید ببینیم آیا اهل قیام لله هستیم، چرا که اگر اهل قیام برای دفاع از حق باشیم، پیرو فاطمه زهرا(س) بوده و با آن حضرت محشور می شویم.

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری، بی تفاوتی در برابر جبهه حق را منجر به تبدیل شدن به حزب قاعدین و محشور بودن با ابوموسی اشعری عنوان کرد و ادامه داد: اگر جزء افرادی هستیم که می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند و دنبال غنائم دنیای خود هستند، پیرو حزب ناکثین بوده و با طلحه و زبیر محشور می شویم و اگر مقهور شبهات هستیم، همراه کسانی می شویم که در جنگ صفین علیه امیرمومنان(ع) خروشیدند و حضرت علی(ع) را از قرآن جدا دیدند.

وی اضافه کرد: اگر خودمحور و حزب محور هستیم و حرف خود را برابر حرف ولایت مطرح می کنیم، طرفدار حزب مارقین بوده و با آنها محشور می شویم.

کارشناس مذهبی با تاکید بر الگو بودن حضرت زهرا (س) در فضای غبارآلود و شبهه ناک، تصریح کرد: زهرای مرضیه(س) به ما نشان داد که می شود یک زن بود و مردانه از ولایت دفاع کرد و بارداری، بیماری، تنهایی، بی وفایی مردم و سکوت و بی تفاوتی آنها مانع حضرت نشد.

وی خاطر نشان کرد: حضرت زهرا (س) به مصداق آیه "قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَی وَفُرَادَی" یک نفره و با وجودی که زن بود با نطق و با دعا، با اشک و تک تک اعضای وجود و با وصیت نامه و گریه، از حق، که همان ولایت بود دفاع کرد.

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری، سکوت و یا رفتن به دنبال غنائم دنیا و یا پیروی از شبهه افکنی های دشمن و ایستادن در مقابل کلام ولایت را در فضای کنونی نظام اسلامی، مسئله ای غیرقابل قبول دانست و گفت: در آن شرایط، مشکل بعد از رحلت پیامبر(ص) که خداوند آن را به عنوان شرایط ارتداد معرفی کرده بود، حضرت زهرا (س) امیدوارانه، مردانه، شجاعانه و مقتدرانه برای دفاع از ولایت قیام  کرد.

وی افزود: امروز هر فردی در هر جایگاهی که قرار دارد باید بداند که اقتدا به حضرت زهرا (س) یعنی قیام برای خدا و به معنای این است که برای حل مشکل مملکت، جامعه و نظام اسلامی باید ببیند چه کاری می تواند انجام دهد.

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری با اشاره به کلام حضرت زهرا (س)، پیروی از حرف باطل را موجب بروز مشکلات در جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: حرف باطل، مشکلات را بزرگ نمایی می کند و دستاوردها را کوچک جلوه می دهد و در مردم ایجاد ناامیدی و یأس می کند، در حالی که قرآن کریم می فرماید: "اگر با ولایت باشید، دشمن مأیوس می شود".

برای دفاع از ولایت مانند حضرت زهرا (س) باید مجاهدانه ایستاد

وی اضافه کرد: حضرت زهرا (س) به ما یاد داد که سکوت، دنیاپرستی و گوش دادن به خبرهای دشمن و قول باطل، یعنی قولی که می خواهد از ولایت، فردی مستبد درست کند و مردم را نا امید نماید و حتی خودمحوری و حزب محوری ممنوع است.

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری تاکید کرد: امروز برای دفاع از ولایت مانند حضرت زهرا (س) باید مجاهدانه، با مقاومت نسبت به مشکلات و استقامت تا آخرین لحظه در صحنه  مدافع ولایت باشیم و زهراگونه بودن اینگونه است.

وی افزود: حضرت زهرا (س) اجازه نداد، حرف امیرمومنان(ع) روی زمین بماند، لذا ما نیز نباید اجازه دهیم حرف ولی زمان روی زمین مانده و ولی زمان احساس تنهایی کند، نباید بگذاریم مردم ناامید شوند و دشمن طمع کند.

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری، بهترین رهروان و اقتداکنندگان به حضرت زهرا(س) را شهدا عنوان کرد و ادامه داد: شهدا تا آخرین قطره خون، برای دفاع از حق ولایت و نظام اسلامی مقاومت کرده و ایستادند، اما عده ای نیز ولو اندک، امروز متاسفانه همانند حزب قاعدین تماشا می کنند و یا مانند قاسطین دنبال مطامع دنیا هستند و عده ای نیز مشابه گول خورده های جنگ صفین به اخبار دشمن گوش کرده و پشت به علی می کنند.

وی، خود محوری برخی افراد را در شرایط کنونی همانند حزب مارقین بیان کرد و گفت: این دسته خود را حق می دانند، اما در مقابل افرادی هستند که مصداق آیه۵۴ سوره مائده بوده که می فرماید " یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا مَن یَرتَدَّ مِنکُم عَن دینِهِ فَسَوفَ یَأتِی اللَّهُ بِقَومٍ یُحِبُّهُم وَیُحِبّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَی المُؤمِنینَ أَعِزَّةٍ عَلَی الکافِرینَ".

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری عنوان کرد: مصداق این آیه، حضرت زهرا (س) است که هم خدا را دوست دارد و هم خدا حضرت زهرا(س) را دوست می دارد، چرا که حضرت، ولایت را از همه محبوب ها بیشتر دوست داشت، همچنان که شهدا، هم ولایت و جهاد را از همه محبوب ها، حتی از پدر و مادر بیشتر دوست داشتند.

وی خاطر نشان کرد: حضرت زهرا (س) با آبرو و با وصیت نامه خود جهاد کرده و از کتک خوردن و شهادت نترسیدند و شهدا نیز همین گونه مجاهدت نمودند و خوشا به حال آنها که برای دفاع از حق و ولایت مرید و مأموم حضرت زهرا (س) هستند و بر طبق آیه "یَوْمَ نَدْعُو کُلَّ أُنَاسٍ بِإِمَامِهِمْ" با حضرت محشور می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری، دفاع از نظام اسلامی و اصل مترقی ولایت فقیه را وظیفه اصلی امروز حوزه و دانشگاه به خصوص مجامع علمی دانست و گفت: حضرت زهرا (س) از ولایتی که حق است، دفاع کرد و امروز نیز سکوت، دنیاطلبی، شبهه پذیری و خودمحوری ممنوع می باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha