پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ آیین توزیع ۲ هزار کارت اعتباری معیشتی به خانواده های نیازمند

حوزه/ آیین توزیع کارت‌های اعتباری معیشتی به مدیرگروه‌های جهادی جهت توزیع میان خانواده‌های نیازمند مناطق محروم، با حضور آیت الله موسوی جزایری، رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیین توزیع کارت‌های اعتباری معیشتی به مدیرگروه‌های جهادی جهت توزیع میان خانواده‌های نیازمند مناطق محروم، با حضور آیت الله موسوی جزایری، رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان، برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام سید جعفر موسوی زاده، جانشین حوزه علمیه خوزستان به بیان توضیحاتی در مورد نحوه راه اندازی مرکز نیکوکاری راه بهشت نکاتی را بیان کرد و گفت: از ابتدای شروع بحران شیوع کرونا، بنا بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب و تأکیدات آیت‌الله موسوی جزایری، حوزه علمیه خوزستان احساس وظیفه کرده و اقدام به راه‌اندازی مرکز نیکوکاری راه بهشت با همکاری کمیته امداد جهت کمک به نیازمندان کرد.

وی افزود: این مرکز نیکوکاری از ابتدای آغاز بکار تابه‌حال اقداماتی زیادی همچون تهیه و توزیع ۱۷۰۰ بسته معیشتی برای نیازمندان، تأمین ۱۲۱۶ وسیله اولیه زندگی برای نیازمندان، تأمین هزینه درمان ۱۳۵۴ نفر، ساخت و تعمیر منازل ۵۸۳ نفر، تعمیر ۸۳۹ وسیله اولیه زندگی برای نیازمندان، اعطاء وام قرض‌الحسنه به ۳۱۲ نفر، مشارکت در ازدواج ۱۳۴ نفر، ایجاد اشتغال و پیگیری مسئولان برای ۴۵۸ نفر و... انجام داده و آخرین اقدام این مجموعه آماده‌سازی ۲۰۰۰ کارت نان جهت توزیع بین نیازمندان تحت عنوان سفره مهربانی می‌باشد که  انشا الله با دستان مبارک  شما به نمایندگان این مرکز داده می‌شود تا بین نیازمندان توزیع کنند.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، بیان داشت: در اصل راه‌اندازی مرکز نیکوکاری بدین منظور بوده که از دوستانی که در قالب طرح هجرت به مناطق محروم اعزام می‌شوند حمایت شود تا بتوانند به نیازمندانی که در آن مناطق محروم زندگی می‌کنند کمک کنند زیرا که مردم آن مناطق از روحانیت انتظار دارند.

وی افزود: با تشکیل مرکز نیکوکاری راه بهشت زمینه‌ای برای هم‌پوشانی حوزه علمیه و کمیته امداد فراهم گردید همچنین با راه‌اندازی شبکه‌ای از نیازمندان و شناسایی دقیق آن‌ها و ضرورت‌هایی که باید موردحمایت قرار بگیرد توسط این مرکز نیکوکاری مجالی برای خیرین فراهم گردید تا بتوانند کمک‌های خود را به‌راحتی به دست نیازمندان برسانند. 

در انتهای این مراسم آیت‌الله موسوی جزایری ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‌های صورت گرفته اذعان داشت: حضور روحانیت در بین مردم به این منظور است که آن‌ها ملجأ و پناهگاهی برای مردم در امور مادی و معنوی باشند و ما این را از مولایمان امیرالمؤمنین(ع) آموختیم که ایشان همواره هم ملجأ و پناهگاهی برای مردم ازلحاظ مسائل معنوی، دینی و اخلاقی بودند و هم پناهگاهی برای مردم در رابطه با کمک به محرومین، مستضعفین و یتیمان بودند.

وی افزود: مردم ما بسیار مردم نیکوکاری هستند؛ چراکه باوجود شرایط بد اقتصادی و مشکلات معیشتی زیاد دست از کمک به نیازمندان برنمی‌دارند و هرچه در توان دارند به نیازمندان کمک می‌کنند.

در پایان این مراسم آیت‌الله موسوی جزایری ۲۰۰۰ کارت اعتباری معیشتی را به نمایندگان مرکز نیکوکاری و سرگروه‌های جهادی جهت توزیع میان خانواده‌های نیازمند مناطق محروم تقدیم کرد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha