پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بالصور/ مديرو حوزة محافظة سمنان العلمية وأعضاء مؤسسة نداء التوحيد الثقافية والتربوية يلتقون بآية الله الأعرافي

حوزه/ تربیت نیروی انسانی و فکری لازم برای اداره فرهنگ جامعه اسلامی و برخورداری از جایگاه اثرگذار در برنامه های فرهنگی از رسالت های مهم حوزه‌های علمیه به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه آیت الله اعرافی در دیدار با مدیر حوزه علمیه سمنان که در دفتر مدیر حوزه های علمیه در قم برگزار شد، ضمن تقدیر از تدوین و ارسال به موقع برنامه ۵ ساله حوزه این استان بر ارزیابی و هدایت‌های تخصصی آن در معاونت های مختلف حوزه های علمیه تأکید نمود و اذعان داشت: توجه به رتبه بندی مدارس دینی در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، تبلیغی و تربیتی و تحلیل داده های این حوزه، امر بسیار مهمی بوده، می تواند در برنامه ریزی نقش بسزایی داشته باشد

وی بر اهمیت تاسیس بانک ایده ها در حوزه های علمیه اشاره نمود و با بیان این که فرایندهای آغازین این مهم شروع شده است، تصریح کرد: تربیت نیروی انسانی و فکری لازم برای اداره فرهنگ جامعه اسلامی و برخورداری از جایگاه اثر گذار در برنامه های فرهنگی از رسالت های مهم حوزه‌های علمیه به شمار می‌رود.

آیت الله اعرافی ضمن تأکید بر ارتقاء کمی و کیفی پذیرش و بهره گیری از شیوه های مناسب و گزینش افراد مستعد در این زمینه، اظهار داشت: بازتشکیل کرسی های درس خارج زمانی ارزش می یابد که سطح پائین نبوده،در این میان باید از کیفیت ارائه بحث و تقریرات صیانت نمود.

مدیر حوزه‌های علمیه تقویت گروه‌های علمی و افزایش پوشش رشته‌های تخصصی را از الزامات برنامه ۵ ساله حوزه‌های استانی برشمرد و اذعان داشت: ارتقای طرح تکریم اساتید از برنامه‌های پیش روی حوزه‌های علمیه برای سال‌های آتی به شمار می‌رود.

وی توجه به شاخص های پژوهشی در ارتقای سطح اساتید را جدی دانست و ابراز داشت: تربیت استاد پژوهشی و قدم نهادن اساتید در فعالیت های پژوهشی و بهره‌برداری علمی از ظرفیت بایسته این عزیزان از نکات کلیدی طرح تکریم اساتید به شمار می رود؛ این مهم نیازمند توجه به زیرسازی‌هاست.

مدیر حوزه های علمیه، ارائه طرح‌های جامع اقتصادی با لحاظ جنبه‌های سیاسی و اجتماعی برای خودکفایی حوزه‌های علمیه را مهم ارزیابی نموده، آبروی حوزه را بالاتر از هر امر مهمی دانست و تصریح کرد: نیاز است تا طرح جامع منابع پایدار حوزه استان، ناظر به احیای موقوفات و احداث سرمایه‌های جدید تدوین گردد.

آیت الله اعرافی در بخش پایانی سخنان خود ضمن سفارش تقویت انجمن‌های علمی و راه‌اندازی نظریات علمی فاخر و تاسیس پژوهش‌سرا در حوزه‌های استانی بر توجه حوزه‌های استانی به محورهای چهل‌گانه همکاری حوزه و آموزش و پرورش و لزوم راه‌اندازی مرکز راهبردی و مهارتی حوزه سمنان تأکید نمود.

تحصیل ۹۰۰ طلبه در حوزه علمیه استان سمنان

حجت الاسلام والمسلمین رستمیان مدیر حوزه استان سمنان در دیدار با آیت الله اعرافی ضمن دعوت از آیت الله اعرافی برای بازدید از مدارس دینی استان سمنان گزارشی از فعالیت های دو ساله حوزه استان سمنان ارائه نمود وابراز داشت: بالغ بر ۹۰۰ طلبه در مدارس دینی استان سمنان در حال تحصیل بوده، درس ها و بحث ها به وصورت فعال و پر نشاط پیگیری می شود.

وی به برنامه ۵ ساله حوزه استان سمنان اشاره نمود و ابراز داشت: برنامه ۵ ساله حوزه استان سمنان تنظیم و برای تکمیل خدمت مدیر حوزه های علمیه ارسال شده است.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان گفت: وضعیت کرونا فرصتی را برای حوزه های علمیه ایجاد نموده و در سه موج کرونا حوزه استان خوش درخشید و طلاب با مشارکت در ستاد مقابله با کرونا، فعالیت جهادی ستودنی را رقم زدند.

وی با تأکید بر این که استان سمنان در بحث آموزش در فضای مجازی اقدامات شایانی را رقم زده است، تصریح کرد: در حوزه استان سمنان چهار درس خارج فقه فعال بوده، بالغ بر ۷۰ نفر از طلاب در دروس خارج فقه حوزه استان شرکت می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha