جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یوسف مرادیان

حوزه / یک بازیگر گفت: برای موفقیت در فستیوال‌های خارجی حاضر نیستم در فیلمی بازی کنم که در آن هویت ملی و دینیم زیر سؤال رفته باشد.

یوسف مرادیان بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، با بیان این که بازیگر باید به کارش متعهد باشد گفت: هر هنرمندی متعلق به آب و خاک خود است حال ممکن است یک بازیگر یا یک کارگردان به جایگاه بین‌المللی بالایی دست یابد، اما باز هم در خانه آخر او به سرزمین مادری‌اش تعلق دارد برای همین هیچ هنرمندی حق ندارد به سرزمین و وطن خود بی‌احترامی کند.

وی افزود: به شخصه هیچگاه حاضر نشدم در آثاری حضور یابم که در آن هویت و ارزش‌های ملی و دینی‌مان زیر سوال رفته باشد، البته ممکن بود بابت بازی در چنین کارهایی (سیاه نما) در جشنواره‌های خارجی نیز تشویقی صورت گیرد، اما هر هنرمندی باید این احساس را داشته باشد اگر وطنی برای او باقی نماند دیگر کسی او را نخواهد شناخت تا به او جایزه بدهد.

این بازیگر تاکید کرد: مردم صاحبان جامعه هستند. آنها هستند که به هنرمندان ارزش و جایگاه می‌دهند، پس اگر مردم به هنرمندان لطف نداشته باشند کسی ما را نخواهد شناخت پس چرا باید با کارهای سیاه نما بخواهیم فرهنگ این مردم را تنها برای جایزه خارجی خدشه‌دار کنیم؟

وی با بیان اینکه به هیچ وجه با جشنواره‌های خارجی مخالف نیست، گفت: منظورم این نیست حضور در جشنواره‌های خارجی به نفسه کار بدی است، بلکه حرفم این است با کارهایی در فستیوال‌های خارجی حضور یابیم که در آن‌ها عزت و سربلندی کشورمان نشان داده شده باشد.

مرادیان در پاسخ به این سوال که چرا باید برخی هنرمندان تن به کارهایی بدهند که در آنها هویتشان زیر زیر سوال رفته است؟ تصریح کرد: نمی خواهم کسی را قضاوت کنم، اما متاسفانه به واسطه حاکم شدن پول در هنر دیگر معیارهای ارزشی چندان جایگاهی در انتخاب‌ها ندارد .

بازیگر سریال «کارگاه علوی» متذکر شد: در چند ماه گذشته چندین کار به من پیشنهاد شد که صرفاً برای نمایش در جشنواره‌های خارجی ساخته شده بود اما آن کارها بنا به توضیحاتی که بیان‌کردم مورد پسند من نبود. حال ممکن است عده‌ای از بازیگران بنا به دلایلی تن به آن کارها بدهند!

مرادیان در پایان به همکاران خود توصیه کرد: راه رسیدن به موفقیت حضور در کارهایی نیست که صرفاً برای سیاه‌نمایی تولید می‌شود تا در جشنواره‌های خارجی به موفقیت دست یابند، بلکه می‌توان با اعتلاء و تصویرگری ارزش‌های حاکم بر جامعه دنیا را شیفته خود کرد به ویژه که ما مردمی شریف و بزرگ داریم که لیاقت بهترین‌ها را دارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha