پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امر به معروف

حوزه/ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس خواستار تشکیل یک انجمن یا یک گروه جهادی حقوقدانان با رویکرد مطالبه گری حمایتی و معاضدتی شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، سلیمان مهدوی، در گردهمایی حقوقدانان و وکلای داوطلب همکاری با ستاد امر به معروف که در سالن اجتماعات مجتمع شهید رفاهی برگزار شد، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در سال ۷۲ پیرامون امر به معروف اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در سال ۷۲ طی سخنانی فرمودند: «مردم باید این روحیه را پیدا کنند که همانطور که نماز را واجب می دانند باید امر به معروف و نهی از منکر را هم واجب بدانند، همانطور که در جنگ متوجه شدند که جنگ برای آنان لازم است» و همچنین جایی دیگر می فرمایند: امر به معروف و نهی از منکر مال همه مردم است.

وی در ادامه اضافه کرد: با تاسی از بیانات مقام معظم رهبری، خداوند را شکرگزاریم که دستگاه قضایی حمایت های خود را از آمرین به معروف و ناهیان از منکر انجام می دهد، امیدواریم در جنبه های مختلف نیز حمایت ها بیشتر و بهتر صورت گیرد.

دبیر ستاد امر به معروف استان فارس تصریح کرد: همچنان باید برای آمران در مباحث حقوقی، سیاسی، معنوی و اجتماعی برنامه داشته باشیم تا بتوان یک ساختار کامل را شکل دهیم، از این رو یکی از انتظارات ما دعوت دیگر حقوقدانان به امر به معروف و نهی از منکر است، و انتظار دوم نیز از دستگاه قضایی است که مشوق کانون وکلا برای برگزاری جلسات در خصوص امر به معروف باشد تا بتوانیم در تخصص های بیشتری ورود کنیم.

وی خواستار تشکیل یک انجمن یا یک گروه جهادی حقوقدانان با رویکرد مطالبه گری حمایتی و معاضدتی شد و گفت: گروه های جهادی می توانند در ۱۶ تخصص ورود پیدا کنند، پس قطعا حقوقدانان به این ۱۶ زمینه‏ی تخصصی نیز می‏توانند کمک کنند، نیاز به یک تشکیلات مردمی قوی داریم، ساختار سازی، تشکیلاتی و هدفمند عمل کردن برای احیای امر به معروف و نهی از منکر یکی دیگر از انتظارات و ضرورت‏های مجموعه‏ی امر به معروف است.

مهدوی افزود: باید در استفاده از ظرفیت های رسانه ای عملکرد مطلوبی داشته باشیم، در واقع برخی موضوعات نیاز است که در رسانه ها مطرح شود تا مردم احساس امنیت کنند، اگر کاری صورت گیرد، قطعا حمایت هایی نیز خواهد شد، این عمل در احیای امر به معروف و جرأت و شجاعت بخشیدن به آمرین‏ به معروف و ناهیان از منکر نقش بسزایی دارد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس در پایان گفت: حقوقدانان و حاکمیت باید طوری حرکت کنند که حق و مال مردم به آنها برگردد و این مهم از طریق اجرای حمایت و معاضدت قضایی، معنوی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی اتفاق می افتد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha