پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام توانی

حوزه/ سرپرست شورا های حل اختلاف استان فارس به تشریح فعالیت های این مجموعه پرداخت.

حجت الاسلام مصطفی توانی در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در شیراز، با اشاره به بخشی از فعالیت های شورای حل اختلاف در سطح استان فارس اظهار کرد: با تلاش اعضای شورای حل اختلاف شعبه ویژه زندان داراب ۴ محکوم مالی با بدهی بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال از زندان رهایی یافتند.

سرپرست مرکز توسعه حل اختلاف و داوری استان فارس با اعلام این خبر اضافه کرد: با همکاری ستاد دیه، خیرین نیک اندیش، وساطت و میانجیگری اعضای شورای حل اختلاف  شعبه ویژه زندان داراب از یازده تن از شکات این پرونده رضایت گرفته شدوبه سازش ختم گردید و این ۴ محکوم مالی پس از ۵ سال از زندان رهایی یافتند.

وی خاطرنشان کرد: شوراهای حل اختلاف فارس با عنایت به تأکیدات ریاست معظم قوه قضائیه مبنی بر اهتمام در ایجاد صلح و سازش پرونده های قضایی وکاهش تعداد زندانیان جرائم غیر عمد و مالی از سوی مرکز توسعه حل اختلاف استان فارس در ۹ ماهه سال جاری ۸۷۵ زندانی از زندان های استان آزادشده اند.

حجت الاسلام توانی با اشاره به وجود ۱۶ شعبه شورای حل اختلاف ویژه زندان در استان فارس اظهار امیدواری کرد: طی روزهای آتی با تلاش اعضا و کارکنان مرکز توسعه حل اختلاف و داوری ضمن توسعه  فرهنگ صلح و سازش بتوانیم زمینه آزادی تعداد بیشتری از زندانیان را  فراهم کنیم.

وی همچنین از سازش پرونده خیانت در امانت به ارزش ۷میلیارد ریال توسط  اعضا و کارکنان شعبه زندان شورای حل اختلاف استهبان خبر داد و گفت: با میانجیگری اعضا و کارکنان شعبه زندان شورای حل اختلاف استهبان  پرونده ای  با موضوع خیانت در امانت به سازش منجر شد.

سرپرست شورای حل اختلاف فارس عنوان کرد: با تلاش دادستان و شعبه زندان شورای حل اختلاف استهبان ، پرونده  اختلاف بین شرکت انجیر و شاکی مربوطه  با موضوع خیانت در امانت به مبلغ هفت میلیارد ریال به سازش ختم شد.

وی افزود: دراین پرونده که مبلّغ مورد درخواست شاکی بالغ بر هفت میلیارد ریال بوده است پس از ارائه مشاوره و راهنمایی های لازم و با میانجیگری اعضا شعبه مذکور طرفین توافق نمودند که با  پرداخت ۶۲۷میلیون تومان توسط شاکی بابت باقیمانده بدهی، سه فقره چک امانتی توسط شرکت اعاده  و در نهایت سازش حاصل شد.

حجت الاسلام توانی از تلاش  دادستان و اعضاء شعبه  زندان شورای حل اختلاف استهبان که با  سعه صدر در جهت ایجاد صلح بین طرفین دعوا تلاش نمودند تشکر می کند.

وی همچنین بیان کردک با تلاش اعضای شورای حل اختلاف شعبه دهستان سیمکان فارس محکوم مالی با بدهی بیش از ۳ میلیارد ریال از زندان رهایی یافت.

حجت الاسلام توانی با اعلام این خبر گفت: با همکاری ستاد دیه، خیرین و وساطت و میانجیگری امام جماعت روستای سیمکان و  اعضای شورای حل اختلاف از شاکی این پرونده رضایت گرفته و محکوم مالی پس از ۹ سال از زندان رهایی یافت.

سرپرست مرکز توسعه حل اختلاف استان فارس ابراز کرد: محکوم علیه در شش فقره پرونده با فواصل زمانی مختلف به علت بدهی های مالی و عدم تمکن و توان مالی در پرداخت بدهی بالغ بر ۳ میلیارد ریال و جلب رضایت خواندگان از سال ۱۳۹۱ تا کنون در ندامتگاه عادل آباد شیراز بازداشت بود.

وی تصریح کرد: با پیگیری  دادستان بوانات و تلاش اعضای شورای حل اختلاف دهستان سیمکان ، امام جماعت روستا و تعدادی از خیرین نسبت به جمع آوری مبلغ یک میلیارد ریال توسط خیرین و مبلغ ۴۵۰میلیون ریال توسط ستاد دیه وگذشت بخشی از مبلغ بدهی توسط شکات در نهایت سازش حاصل گردید.

سرپرست مرکز توسعه حل اختلاف فارس بیان کرد: شوراهای حل اختلاف استان با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها نقش بسزایی دارد و شوراهای حل اختلاف می‌توانند در فرایند قضا زدایی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

حجت الاسلام توانی اظهار امیدواری کرد: با تدبیر دستگاه قضایی و تلاش برای کاهش ورودی زندانیان مالی به زندان‌ها و کمک نیکوکاران، زمینه آزادی تعداد بیشتری از زندانیان واجد شرایط فراهم شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha