دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شهادت حضرت فاطمه

حوزه/ حجت الاسلام امیریان با تعریف انحراف، تشکیل سقیفه را به عنوان بزرگ‌ترین انحراف سیاسی عالم خلقت معرفی کرد و گفت: تشکیل سقیفه به علت غفلت از فرمایشات پیامبر گرامی اسلام رخ داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، مراسم سوگواری حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها با قرائت خطبه خوانی و دعوت از بانوان شهرستان علی‌آباد کتول، در مدرسه علمیه کوثر این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام امیریان با تعریف انحراف، تشکیل سقیفه را به عنوان بزرگ‌ترین انحراف سیاسی عالم خلقت معرفی کرد و گفت: تشکیل سقیفه به علت غفلت از فرمایشات پیامبر گرامی اسلام رخ داد.

وی افزود: حضرت زهرا سلام الله علیها برای مقابله با انحرافات در زمان پیغمبر، از ابزارهای مختلفی مانند تحریم دیدار با مخالفین، گریستن و مهمتر از همه ایراد خطبه فدکیه استفاده کردند.

استاد حوزه، هدف از قرائت این خطبه را راه‌گشایی و آگاهی از مسائل مختلف جامعه بیان کرد و ادامه داد: خطبه فدکیه از جامعیت و ابعاد مختلفی مانند مسائل دینی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی برخوردار است که اگر این خطبه نبود باب انتقاد مخالفین باز بود.

حجت الاسلام امیریان با اشاره به حمد و ثنای الهی در آغاز خطبه و شهادت حضرت فاطمه(س) به رسالت رسول گرامی اسلام، گفت: علت این نوع شهادت، غفلت مردم و مخالفین از نسب و قرابت اهل‌بیت(علیهم السلام) با پیامبر و سست شدن ایمان مردم بود.

وی با اشاره به جنبه های عبادی و تربیتی خطبه فدکیه بیان کرد: حضرت زهرا سلام الله علیها در این خطبه ابتدا مسئله ایمان، نماز، روزه، حج، عدل و بعد مسئله امامت را مطرح می‌کنند.

کارشناس مذهبی با قرائت و تبیین عباراتی از خطبه فدکیه بیان کرد: طبق سخنان حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) روزه، اخلاص را تثبیت می کند و این اخلاص دریچه های حکمت را برای انسان باز کرده و موجب نازل شدنِ بهترین مصلحت ها از جانب خداوند متعال می‌شود.

حجت الاسلام امیریان در پایان با اشاره به سخنان حضرت فاطمه سلام الله علیها، پیروی از اهل بیت علیهم السلام را مایه همبستگی و اجماع امت اسلامی دانست و افزود: شیعیان باید با تاسی به حضرت زهرا سلام الله علیها، پیروی و اطاعت از اهل‌بیت(علیهم السلام) را به عنوان الگوی خود در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی برای رسیدن به سعادت قرار دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha