پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام نصرالله پژمانفر

حوزه/ رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به شهریه اندک طلاب، گفت: پرداخت سبد حمایتی حقی است که چند مرحله برای اقشار مردم و حتی بعضی از آنها که نسبت به طلاب درآمد بیشتری دارند، واریز شده، ولی طلاب مستحق از دریافت سبد معیشتی، مغفول مانده اند.

حجت الاسلام و المسلمین نصرالله پژمانفر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد، از پیگیری برای واریز یارانه معیشت حدود ۱۰ هزار خانوار طلبه و روحانی کشور خبر داد و اظهار کرد: طلاب حوزه های علمیه در شرایط کنونی کرونایی با توجه شهریه محدودشان، در کنار سایر اقشار مردم با مشکلاتی مواجه شده اند که در روند آموزش و تحصیل شان نیز تاثیر گذاشته است، از این رو توجه به وضع معیشت آنان همانند آحاد مردم دهک های پایین کشور، لازم و ضروری است.

وی با بیان اینکه یارانه کمک معیشت برای مردم تا حدودی بخشی از مشکلات آنان را برطرف می کند، از برقراری این یارانه برای تعداد حدود ۱۰ هزار خانوار طلبه گفت که متاسفانه با وجود درآمد کم آنان، در لیست جامعه هدف واریز کمک معیشت نبودند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: تاکنون عدم پرداخت یارانه کمک معیشت برای این بخش از افراد جامعه به علت مهجوریت آنان پیگیری نشده بود که با توجه به مراجعات و اطلاع هایی که دریافت کردم، پیگیر واریز این حق عمومی برای خانوارهای محق طلبه شدم که با موافقت رئیس جمهوری در کنار سایر اقشار مردم که سبد حمایتی را دریافت می کنند، برای این قشر محروم، مظلوم و مهجور به سرانجام رسید.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این امر یک کار ویژه ای برای طلاب نیست، توضیح داد: پرداخت سبد حمایتی مذکور حقی است که در چند مرحله برای اقشار مردم که حتی بعضی از آنها نسبت به طلاب علوم دینی درآمد بیشتری هم دارند، واریز شده، ولی برخی از طلابِ مستحقِ واریز این سبد معیشتی، مغفول مانده و فراموش شده بودند.

حجت الاسلام و المسلمین پژمانفر افزود: لیستی در حدود ۱۰ هزار نفر از طلاب مستحق واریز سبد حمایتی معیشت تهیه شده و در اختیار دولت قرار گرفته است.

وی ابراز کرد: به دنبال حقوق طلاب علوم دینی بوده و هستیم تا در کنار و همراه سایر اقشار مردم به ویژه افراد کم درآمد، این قشر مظلوم نیز فراموش نشوند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سید IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    1 0
    ما طلبه ها یا پولداریم یا بدبخت! تو این کشور به اسم روحانیت دارند یه عده چپاول صورت میگیره و به اسم من طلبه که تو خط اول بایستی مانند سپر فحش و نفرت و کینه مردمو با جان بخریم خود مسئولین و بچه هاشون تو رفاه و آرامش زندگی کنند ما هم طبق معمول ماله بکشیم برای ثروت مسئولین بزرگوار انقلاب شد مستضعفین بیان بالا از زیر چکمه های ظلم رها بشن بلاخره الان دوره سفره ی انقلاب به نام دین کدوم دین معلوم نیست دارند چپاول میکنند والله کاری کردند که مثل یک لقمه نون دهنمون بازه که فلان یارانه واریز میشه بتونیم دل زن و بچه مونو چیزی بخریم شاد کنیم مسئولین حوزه حتی نتونستن دولت رو مجاب کنند به طلبه ها یارانه کرونا بدن به طلبه اینا میخوان این دین خودساخته رو نه دین ناب محمدی رو گسترش بدند. این روزگارم خواهد گذشت و آیندگان خیلی از حقایق رو خواهند فهمید
  • علی IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    2 0
    چه عجب نمردیم و دیدیم یک نفر گوشه چشمی به حوزه انداخته.معمولا فقط در طوفانها یادی از حوزه و حوزویان شده و میشود.