جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید اسماعیل موسوی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور

حوزه/سخنگوی ستاد انتخابات کشور از نام نویسی الکترونیکی نامزدهای انتخابات ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، سید اسماعیل موسوی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور، در برنامه «رویداد» رادیو گفتگو درباره اولویت‌های ستاد انتخابات کل کشور گفت: اواخر خرداد سال آتی انتخابات را برگزار خواهیم کرد و همزمان انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در سراسر کشور برپا می‌شود.

وی همچنین از برپایی انتخابات میان دوره مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی خبر داد و گفت: برای اینکه انتخابات به سلامت و دقت برپا شود، از مدت‌ها پیش تقویم زمانی و روزشمار را با همراهی دستگاه‌های نظارتی نظیر مجلس و شورای نگهبان پیش بینی کرده ایم.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه انتخابات شورای اسلامی بر اساس قانون زودتر برپا می‌شود، ادامه داد: داوطلبان باید به دفاتر خدمات قضایی مراجعه و گواهی عدم سوء پیشینه دریافت کنند و برای روز ثبت نام همراه داشته باشند. در صورتی که نامزدها بدون این گواهی باشند، امکان نام نویسی وجود ندارد.

موسوی ادامه داد: در اسفند ماه امسال هیئت مرکزی اجرایی انتخابات تشکیل و مقدمات برپایی انتخابات سال آتی را فراهم می‌کنیم تا اردیبهشت ماه که کار ثبت نام داوطلبان را انجام می‌دهیم.

دبیر ستاد انتخابات کشور افزود: امکانی را می‌کنیم تا نام نویسی بصورت الکترونیک انجام شود و داوطلبان قادر خواهند بود از منازل خود عمل کنند و از لحاظ فنی هم کار را صورت داده ایم، ولی برای ثبت نام قطعی مراجعه کوتاهی به وزارت کشور خواهند داشت که با یک امضا نهایی شود.

موسوی گفت: چنین تدبیری برای سایر انتخابات‌ها نیز صورت می‌پذرد و مایل هستیم در این دوره بر اساس قانون از فناوری‌های نوین استفاده کرده و کار مردم را راحت و آسان‌تر کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha