پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: باید اولویت مسئولان خنثی‌سازی تحریم‌ها باشد نه رفع مقطعی تحریم‌ها؛ زیرا خنثی‌سازی تحریم‌ها، آینده‌ساز، فرصت ساز و تهدیدزدا است در حالی که رفع تحریم‌ها اگر موقتی باشد آینده سوز، فرصت سوز و تهدید زا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست با شماری از روحانیان استان، با اشاره به امیدواری واهی برخی از مسئولان نسبت به تغییر زمامدار کاخ سفید و تأثیر آن بر رفع تحریم‌ها، اظهار کرد: مسئولان باید به جای امید بستن به رفع تحریم‌ها از سوی دشمنان بیشتر به دنبال خنثی‌سازی تحریم‌ها باشند، هرچند تلاش برای رفع تحریم‌ها نیز لازم و ضروری است.

وی با اشاره به فرمایشات و رهنمودهای رهبر حکیم انقلاب اسلامی در این زمینه، افزود: خنثی‌سازی تحریم به دست خودمان است؛ اما رفع تحریم به دست دشمن است. طبیعی است که به آنچه در دست خود ما است می‌توان اعتماد کرد نه به آنچه در دست دشمن است.

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: وزن خنثی‌سازی در حل مشکلات و پیشرفت کشور بیش از ۸۰ درصد است اما نقش رفع تحریم‌ها بیش از ۲۰ درصد نیست در حالی که در هفت سال گذشته بیشترین تلاش دولتمردان مصروف ۲۰ درصد شده است.

وی افزود: در خنثی‌سازی تحریم سخن از «بسازیم» است در حالی‌که در رفع تحریم سخن از «بفروشیم» است، به‌عنوان‌مثال در رفع تحریم تمام تلاش بر این است که با لغو تحریم‌ها، نفت بیشتری به فروش برسد تا درآمد بیشتری کسب شود درحالی‌که در خنثی‌سازی نگاه به فروش نفت نیست بلکه تمام تلاش‌ها معطوف به ساخت و پرداخت فرآورده‌های نفتی است.

حجت‌الاسلام خادمی ادامه داد: در صورت اول یک بشکه نفت ۴۵ دلار فروخته می‌شود و در صورت دوم یک بشکه نفت فرآوری شده و چند محصول جدید به دست می‌آید و ۴۵۰ دلار درآمد کسب می‌شود.

وی افزود: تحریم‌ها مانند ریز گردهایی هستند که هوا را آلوده می‌کنند، در مقابله با ریز گردها دو نوع مواجهه هست؛ یکی به دنبال راهکارهای کوتاه‌مدت و مقطعی است و راهکارهایی چون تعطیلی مدارس، کارخانه‌ها و ادارات را ارائه می‌دهد و دومی در پی یافتن راهکار پایدار است لذا در پی منبع ریز گردها است و راهکاری چون جنگل‌کاری در کویر و صحراها و زهکشی و آب‌رسانی را دنبال کند.

حجت‌الاسلام خادمی تصریح کرد: لازمه خنثی‌سازی تحریم‌ها اقتصاد قوی، امن و سالم است که در تکانه‌های اقتصادی تاب‌آوری داشته باشد؛ اما با اولویت یابی رفع تحریم‌ها اقتصاد شرطی و لرزان و ضعیف را ادامه خواهیم داد.

عضو شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: خنثی‌سازی تحریم‌ها، آینده‌ساز، فرصت ساز و تهدیدزدا است در حالی که رفع تحریم‌ها اگر موقتی باشد آینده سوز، فرصت سوز و تهدید زا است.

وی افزود: خنثی‌سازی تحریم اگرچه زمان‌بر است اما مؤثرتر، قابل‌اعتمادتر و راهگشاتر است اما تکیه بر رفع تحریم، تأثیر زودگذر داشته و اعتماد سوز و بن‌بست ساز است.

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: در خنثی‌سازی تحریم ناچاریم به خودمان و ظرفیت‌های خودمان تکیه کنیم اما در رفع تحریم‌ها مجبوریم به دشمن اعتماد کنیم و علی‌الدوام رو دست بخوریم.

وی تصریح کرد: در خنثی‌سازی تحریم از دشمن می‌توان امتیاز گرفت، اما در اولویت‌بخشی به رفع تحریم‌ها باید به دشمن امتیاز بدهیم تا حق مسلم خودمان را از او بگیریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha