پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
لایحه ممنوعیت پوشیه در دانشگاه‌های فرانسه جنجال‌برانگیز شد

حوزه/ بحث پیرامون لایحه ممنوع‌سازی پوشیه در دانشگاه‌های فرانسه در پارلمان این کشور، با مخالفت‌های زیادی از سوی نمایندگان احزاب روبرو شد و انتقادات گسترده‌ای در پی داشته است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، بحث پیرامون پیش نویس جنجالی لایحه جدایی‌طلبی ممنوعیت پوشیه در دانشگاه‌های فرانسه انتقاداتی را در پی داشته است .

چندین نماینده مجلس روز سه شنبه این اقدام را غیرمثمر و بیگانه با جامعه مسلمان دانستند.

ساکا هولی ، عضو حزب جمهوری‌خواه امانوئل مکرون، هشدار داد که منع دانش‌آموزان و والدین از خدمات عمومی و سفرهای مدرسه و جلوگیری از مشارکت آن‌ها در فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی در رابطه با هدف بسیار متناقض است.

وی که علی جدایی‌طلبان می‌جنگید اظهار داشت که این افراد عقب‌نشینی و انزوای جامعه مسلمانان را ترجیح می‌دهند.

بوریس والود ، یکی از اعضای حزب سوسیالیست نیز واکنش نشان داد:  دانشجویان از خدمات عمومی استفاده می کنند ؛ این سکولاریسم در مورد آنها صدق نمی کند.

پیر ایو بورنازل ، عضو حزب اکت توگدر، به نمایندگی از پاریس ، گفت: ممنوعیت حجاب در دانشگاه به معنای این است که همه زنانی که از چادر استفاده می‌کنند مشکلی ایجاد می‌کنند، به این معنی که ما فکر می‌کنیم این اسلام است که مشکل ایجاد کرده است.

قانونی در سال ۲۰۰۴ استفاده از علایم مذهبی را در همه مدارس فرانسه ممنوع کرده است ، اما این قانون هم‌اکنون در دانشگاه‌ها اعمال نمی‌شود. به علاوه هیچ قانونی منع داشتن حجاب در سفرهای مدرسه را در مورد مادران وضع نکرده است ، اما موارد متعددی وجود داشته است که زنان محجبه مورد آزار لفظی لفظی قرار می‌گیرند یا از آنها خواسته می‌شود فرزندان خود را همراه نکنند.

این بحث با تقاضای اریک سیوتی ، عضو حزب راستگرا ، در روز سه شنبه مبنی بر ممنوعیت پوشش در دانشگاه‌ها برافروخته شد.

وی در جلسه دادرسی کمیسیون ویژه گفت: ما نمی‌توانیم تحمل کنیم که دانشگاه ، معبد دانش عقل و علم ، بتواند لباس بردگی زن را تحمل کند.

   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha