پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سخنرانی آیت الله موسوی جزایری در آیین آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه خوزستان

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان گفت: طلاب اگر بخواهند در جامعه اثرگذار باشند، اول باید خوب درس بخوانند و ملا شوند. رمز موفقیت در خودسازی و مراقبة است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت‌الله موسوی جزایری، رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان، در درس اخلاق طلاب اهوازی، با بیان توصیه‌ای از علما و بزرگان، مراقبة و محاسبه نفس را از لوازم سعادتمندی انسان دانست و اظهارداشت: مسئولین حوزه و طلاب عزیز برای عاقبت‌به‌خیری باید نظارت، مراقبه و محاسبه بر نفس را سرلوحه مسیر طلبگی خود قرار دهند.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) مبنی بر «مَنْ لَمْ یَکُنْ لَهُ وَاعِظٌ مِنْ قَلْبِهِ وَ زَاجِرٌ مِنْ نَفْسِهِ وَ لَمْ یَکُنْ لَهُ قَرِینٌ مُرْشِدٌ اسْتَمْکَنَ عَدُوَّهُ مِنْ عُنُقِه»، تصریح کرد: بهترین واعظ برای انسان خود شخص و بهترین مدیر برای انسان خود انسان است؛ پس انسان برای خودسازی ابتدا باید از درون بجوشد و به فکر تزکیه نفس خود باشد.

رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان در توصیه‌ای دیگر به طلاب گفت: طلاب اگر بخواهند در جامعه اثرگذار شوند اول باید خوب درس بخوانند و ملا شوند. دروس فقه، اصول و ادبیات عرب باید خوب خوانده شود. در سال‌های اول طلبگی به فراگیری ادبیات عرب اهتمام ورزید؛ چراکه تمامی منابعی که در این مسیر موردنیاز است به زبان عربی می‌باشند.

آیت‌الله موسوی جزایری در پایان گفت: از طلاب می‌خواهم آستین همت را بالا زده و خوب درس بخوانند و خدمتگزار نظام و مردم باشند؛ چراکه آینده بسیار روشن است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha