پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ نشست ماهانه مدیران مدارس علمیه حوزه اصفهان با نماینده ولی فقیه در استان

حوزه/ در نشست ماهانه مدیران مدارس علمیه برگزارشد، شورای معاونین مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان به بیان اهم مطالب مرتبط با حوزه کاری خود پرداخته و مدیران مدارس نیز نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادت خود را بیان کردند.

به گزارش خبر گزاری «حوزه» از اصفهان، نشست ماهانه مدیران مدارس علمیه با حضور شورای معاونین مرکز مدیریت حوزه علمیه استان و مدیر حوزه علمیه اصفهان پیش از ظهر امروز در مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان برگزار شد.

در ابتدای جلسه، حجت الاسلام والمسلمین محسن جلالی، معاون پژوهش مرکز مدیریت با تاکید براینکه ۱۱۱ نفر جزء استعدادهای برتر حوزه علمیه اصفهان هستند، گفت: تا به امروز بالغ بر۷۵نفر از آنها در سامانه مربوطه برای استعدادهای برتر ثبت نام کرده اند.

وی اظهار کرد: مدیران نسبت به ثبت نام استعدادهای برتر در مدارس خود اهتمام داشته باشند و برای تکمیل نواقصی این افراد پیگیری جدی داشته باشند.

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی با بیان اینکه از برخی معاونین تهذیب مدارس با توجه به شاخصه های تعریف شده تجلیل به عمل آمده است، گفت: مدیران  نسبت به فضاسازی بیرون مدارس علمیه برای ایام الله دهه فجر حتما اهتمام داشته باشند.

وی افزود: به احتمال زیاد با توجه به جلسات برقرار شده، امسال راهپیمایی ۲۲بهمن نخواهیم داشت و به شکل موتوری و خودرویی برگزار می شود، لذا نگاه ها به تغییر فضاسازی شهر در ایام الله دهه فجر است.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد:  اگر شرایط کرونایی بهبود یابد و کلاسهای حضوری انجام شود، جلسات بصیرتی-سیاسی تدارک وبرنامه ریزی شده و خوراک های فکری و سیاسی لازم برای کانالهای فضای مجازی مدارس برای ایام الله دهه فجر آماده شده است.

وی عنوان کرد: حتما جلسات سیاسی و پرسش و پاسخ در دهه فجر پررنگ باشد، چرا که اغلب طلاب نوجوان جدید الورود تعلق خاطری با دوران پیروزی انقلاب و اهداف اصیل انقلاب نداشته و شبهات زیادی در ذهن آنها وجود دارد که باید پاسخ داده شود.

مومنی اذعان کرد: برای نیمسال تحصیلی جدید، زنگ ورزش را برای همه طلاب آغاز می کنیم که از چند بعد حائز اهمیت است، نخست اینکه در امر شادی، نشاط و روحیه وانگیزه موثر بوده و سپس باعث تخلیه انرژی زیاد جوانان خواهد شد.

وی ابراز کرد: چنانچه مدرسه ای امکان برگزاری ورزش را ندارد، حداقل نسبت به برگزاری نرمش روزانه طلاب اهتمام ورزد.

حجت الاسلام عبدالامیر خطاط در این جلسه اظهار کرد: شایسته وبایسته هست که مدیران نسبت به  نامه های اتوماسیونی که از سوی معاونت ارسال می شود، اهتمام پیگیری داشته و از دراختیار قرار دادن محتواهای آنها به دیگران جدا خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه امتحانات گذشته حجم  بسیار سنگینی داشت و برخی از مدارس کمک شایانی برای سوالات تشریحی کردند، گفت: مدیران مدارس  نسبت به امر مقابله با تخلفات آموزشی جدی برخورد کنند و بدانتد که چنین تخلفاتی با کیان حوزه مطابقت ندارد و حتی میزان کم، چنین مواردی هم برای حوزه نامطلوب است.

 مهدی رفیعی، معاون اداری و مالی مرکزمدیریت حوزه علمیه اصفهان با بیان گزارش مختصری از وضعیت مالی مدارس علمیه و نکات مهمی که باید مدیران مدارس در امور حسابرسی و مالی توجه کنند، گفت:  با توجه به حضوری شدن کلاسها در نیمسال جدید، تصمیماتی هم برای تغذیه طلاب و تامین هزینه ها گرفته شده، به این نحو که هرطلبه فقط ۲۰درصد هزینه ناهار خود را پرداخت خواهد کرد و مابقی هزینه را مرکز تقبل می کند.

در پایان حجت الاسلام و المسلمین علیرضا باطنی، جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان، اظهار کرد: امسال با شرایطی که وجود دارد و امکان راهپیمایی دهه فجر وجود ندارد، لازم است در محدوده مدارس علمیه اهتمام حوزه برای پاسداشت انقلاب اسلامی به نمایش گذاشته شود.

وی بیان کرد: جلسات توجیهی متناسب با اهداف انقلاب تا میزانی که امکان هست به صورت حضوری و درغیر اینصورت به صورت مجازی برگزار شود و رسالت خود رادراین زمینه  انجام دهیم.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان با تاکید بر ضرورت زنگ ورزش برای طلاب خاطرنشان کرد: کم تحرکی در بین طلاب، آفت زا است و رخوت ایجاد می کند، لذا با ابزارهای کمی که در اختیار داریم باید شروع به ایجاد شادی ونشاط جسمی و ورزش کنیم، این امر لازم است تا رخوت از طلاب دور شود.

در این جلسه مدیران مدارس به بیان نقطه نظرات خود پیرامون اهم مسائل آموزشی و فرهنگی مرتبط با طلاب پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha