چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ دومین نشست تخصصی کمسیون آموزش اجلاسیه اساتید حوزه علمیه قم

حوزه/ بزرگترین نگرانی در امر آموزش در فضای مجازی این است که تنها به مباحث آموزشی اکتفاء شده و نتوانسته ایم مباحث تربیتی و اخلاقی را به خوبی ارائه دهیم.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه، حجت الاسلام نقشه چی در پیش نشست بیست و دومین پیش اجلاسیه اساتید سطح یک،  که در سالن مرحوم آیت الله حائری ساختمان مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم برگزار شد، گفت: ویروس کرونا و ارائه آموزش در فضای مجازی سبب تجربیات خوبی برای اساتید و مدیران مدارس علمیه شده و در این مدت سعی شده از کلاس های آنلاین و حضوری، ولی با تعداد کم برگزار شود.

وی افزود: بزرگترین نگرانی در امر آموزش در فضای مجازی این است که تنها به مباحث آموزشی اکتفاء شده و نتوانسته ایم مباحث تربیتی و اخلاقی را به خوبی ارائه دهیم.

عدم غفلت از امر تربیتی در دوران کرونایی

حجت الاسلام یونس آبادی، یکی از اساتید شهید صدوقی نیز گفت: نباید در این شرایط کنونی از امر تربیتی و ارائه الگوهای اخلاقی و تربیتی غافل شد.

ضرورت بررسی استفاده از فضای مجازی در امر تربیتی

حجت الاسلام سمعی نیا، از اساتید مدرسه علمیه علوی نیز گفت: استفاده از فضای مجازی در دراز مدت آسیب های جدی به بحث اخلاق و تربیت وارد خواهد کرد.

وی با بیان این که جدای از این آسیب، فضای مجازی دارای آثار خوبی است از جمله فراگیر بودن، جامع بودن، انتقال محتواهای درسی و آموزشی و عدم محدویت در زمان و وقت در انتقال محتواهای درسی است، گفت: برای اثربخشی بهتر باید از سامانه جامعی برای بارگذاری درس ها استفاده شود.

این استاد حوزه با بیان این که برای استفاده از سامانه آموزشی واحد، ابتدا باید آموزش های لازم هم داده شود، گفت: این عدم آموزش، مشکلاتی در روند کار ایجاد کرده است.

ضرورت برگزاری آموزش به صورت آنلاین

حجت الاسلام عباسی نژاد، از اساتید مدرسه علمیه رشد نیز گفت: تجربیات این مدت به ما نشان داده که روش آنلاین می تواند گام مهمتری در امر آموزش باشد.

وی با بیان این که بحث تربیتی و اخلاقی را نمی توان در فضای مجازی پی گیری کرد و افزود: فضای مجازی بهترین جایگاه برای امر آموزش است.

حجت الاسلام عباسی نژاد گفت: در همه این موارد باید کاری کرد طلبه پی گیر فعالیت های آموزشی باشد و استاد هم از روش های جذاب برای تدریس بهره گیرد.

حجت الاسلام عباسی نژاد گفت: فضای مجازی با همه خوبی ها، اما قتلگاه است، چرا که مدیریت آن در دست دشمنان است و تنها راه برون رفت از این مشکل راه اندازی شبکه ملی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha