پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دیدار مبلغین شیعه با قطب فرقه تیجانیه در کشور موزامبیک

حوزه/ دو تن از مبلغین شیعه فارغ التحصیل حوزه علمیه نجف با دکتر شیخ عبدالجبار ناصر، زعیم و رهبر فرقه تیجانیه در کشور موزامبیک دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، عصر روز گذشته شیخ عیسی ثانی و شیخ علی المرتضی دو تن از مبلغین و روحانیون بنام شیعه در کشور موزامبیک که هر دو از دانش آموختگان معهد وارث الانبیاء عراق هستند با شیخ عبدالجبار ناصر، قطب و زعیم فرقه تیجانیه در کشور آفریقایی موزامبیک دیدار و تبادل نظر کردند.

در این بازدید چند ساعته بسیاری از مشترکات بین دو مذهب و همچنین اختلافات موجود مورد نقد و بررسی قرار گرفت و همچنین به پیشنهاد رهبر تیجانیه در این کشور، قرار بر این شد تا در کمترین زمان ممکن شیعیان در موزامبیک موسسه یا پایگاهی دینی برقرار کنند تا بتوانند با آزادی تمام عقاید بر حق خود را ترویج دهند.

لازم به ذکر است، جمهوری موزامبیک کشوریست واقع در جنوب قاره آفریقا که حدود ۵۱ درصد از مردمان آن پیرو هیچگونه دینی نیستند و به عقاید روح باوری و نماد پرستی گرایش دارند. همچنین حدود کمتر از ۳ درصد از جمعیت سی و دو میلیون نفری موزامبیک را مسلمانان شافعی و تیجانی مذهب تشکیل میدهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha