سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
تصاویر/نشست خبری دکتر زاکانی نماینده محترم مردم قم در مجلس شورای اسلامی و رئیس مرکز پژوهش های مجلس

حوزه/ رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گفت: کشور نیازمند یک حضور گسترده و جهادی برای پیشرفت بخشیدن به کشور و عملی کردن اهداف انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر علیرضا  زاکانی، رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، در وبینار بصیرتی که با موضوع انتخابات ۱۴۰۰و دولت جوان حزب اللهی، برجام ۲ و تنش های اخیر دولت و مجلس برگزار شد، عنوان کرد: جریان  تحول و پیشرفت و جریان تجدد طلبی و توسعه در کشور، با هم رقابت می کنند که در این سه موضوع نیز این دو جریان با هم نزاع دارند.

وی با بیان اینکه در آستانه  ۴۳ سالگی انقلاب هستیم  و تجربه ای بسیار گران بها داریم، اظهار کرد: در ابتدای انقلاب می دانستیم که چه چیزی را می خواهیم وچه چیزی را نمی خواهیم، اما  تجربه دستیابی نداشتم و نقص ها قابل قبول بود، اما اکنون قابل قبول نیست و امروز بعد از ۴ دهه نیازمند  تحول گسترده مبتنی بر مولفه های انقلابی هستیم.

زاکانی با اشاره براینکه یک تفکر با رنگ و لعاب و شعارهای مختلف، با عدول از منافع مردم  توانسته در هر برهه ای با زیرکی و ابزارهای مختلف رای بگیرد و به جامعه  آسیب وارد کند، بیان کرد: در آستانه انتخابات هستیم و باید از راهی که طی شده تجربه  کسب کنیم، جریان مردمی و انقلابی باید هوشمندانه رفتار کند و زمینه ی  ناکامی خود را فراهم  نکند  و به سمت مسیر رقم زدن موفقیت برود.

جریان انقلاب که جریان تحول و پیشرفت کشور است

وی با بیان اینکه جریان انقلاب که جریان تحول و پیشرفت کشور است، باید به  چهار موضوع  توجه کند، ادامه داد: ابتدا باید معرفی نامزدها منجر به  انسجام شود و ظرفیت ها در میدان عمل  متحد شوند و در ادامه باید یک  گفتمان مطلوب را  فراهم کنند که نخبگان را اغنا  و مردم را راضی کند و همچنین گفتمان باید منجر به سود مردم در انتخاب شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به  اساسی ترین کار بعد از انتخابات، بیان کرد: باید خرابی های متنوع ای که دولت به  جا گذاشته است بازسازی شوند؛ زیرا برخی بی مسئولیتی ها یک ابر چالش ایجاد کرده که یک نفر نمی تواند نجات بخش باشد، بلکه باید همه ی ظرفیت ها گرد هم بیایند.

وی با تاکید بر اینکه باید نگاه هم افزایی بین جریان ها داشت، اظهار کرد: کشور نیازمند یک حضور گسترده و جهادی برای پیشرفت بخشیدن به  کشور و عملی کردن اهداف انقلاب است.

۷ سال حداکثر شعار و حداقل عمل

این نماینده مجلس شورای اسلامی، با اشاره براینکه نسبتی که مجلس با دولت برقرار کرد تخاصم نبود، تصریح کرد: ما با یک دولتی مواجهیم که ۷ سال حداکثر شعار و حداقل عمل را داشته است و کشور به  سمتی رفته  که اگر رها می شد بدترین وضعیت را می داشت.

زاکانی با بیان اینکه دولتی که دستاوردی نداشته همچنان نیم نگاهی به آینده دارد، ادامه داد: وجود شخصی مانند بایدن با گذشته ای سیاه، زنگ خطری است که دچار اشتباه محاسباتی نشوند. دولت نگاه انتخاباتی دارد و امید دارد که این مرده را احیا کند و از سایر ظرفیت ها بهره ببرد.

تجربه برجام یک، برای قرن ها بس است

وی با تاکید براینکه تجربه برجام یک، برای قرن ها بس است و برجام  دو و سه ای وجود ندارد و برجام های دو و سه خواسته ی بیگانگان است، عنوان کرد: خطر جنگ را  قدرت کشور و لطف خدا از سر کشور بر میدارد و موضوع بازگشت به برجام یک زمانی مطرح میشود که طرف مقابل همه ی  وظایف خود را در جهت رفع تحریم ها انجام دهد، صادرات نفت و...برقرار شود و خسارات وارد شده نیز پرداخت شود.

زاکانی با اشاره براینکه مجلس بنای همکاری با  دولت را دارد نه تبعیت؛ زیرا اگر قرار به تبعیت باشد، دولت باید از مجلس تبعیت کند، افزود: با نیم نگاهی به بودجه ای که دولت تنظیم کرده متوجه می شوید که این برنامه ی بودجه کشور را فلج می کند و فشار سنگینی رابر دوش مردم تحمیل می کند وتورم پیش بینی شده بالای ۵۰ درصد بود.

 وی ادامه داد: ابتدا قرار بود، بودجه را رد کنیم؛ زیرا اصلاح آن امری دشوار بود و مجلس فقط حق ۱۰ درصدی تغییرات در بودجه را دارد، اما نامه  رهبر معظم انقلاب زمینه ی اصلاحات را فراهم کرد و باتدبیری حکیمانه  دست مجلس باز شد و اکنون مجلس در حال اصلاح بودجه است.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس دست به اصلاحات اساسی زده است که رانت موجود در بودجه بجای تعلق به برخی از افراد به همه ی مردم تعلق بگیرد. همچنین بودجه را  ساختارمند کند که اگر قرار است کشور با مالیات اداره شود از جیب قشر ضعیف نباشد.

وی با تاکید براینکه بودجه ای که برای انفجار بود در مجلس اصلاح شد، اظهارکرد: مجلس زبان گویایی برای دفاع  و تبیین از خود نداشته است و ما باید برای مردم تشریح کنیم که این نوع برنامه ها چه تاثیری در زندگی مردم دارد.

هیچکس حق ندارد در جریان انقلاب با سرمایه های کشور بازی کند

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هیچکس حق ندارد در جریان انقلاب با سرمایه های کشور بازی کند، باید افراد در مسیر انسجام کشور قدم بردارند و شخصی انتخاب  شودکه کارامدی و محبوبیت بیشتری دارد و میتواند مجموعه ای بانشاط به صحنه بیاورد همچنین سن موضوع نیست، بلکه کیفیت مهم است وامیدواریم یک دولت جوان حزب اللهی تشکل شود که به آرمان های انقلاب اعتقاد داشته باشد.

زاکانی با اشاره بر اینکه دولت جدید کار سختی خواهد داشت، ادامه داد: هرکاری که منجر به شکاف و ناامیدی در متن جریان جامعه شود گناهی نابخشودنی است.

 وی با بیان اینکه ممکن است برخی دکان دونبش داشته باشند، افزود: شورای نگهبان وظیفه اش سنگین تراز گذشته است و باید جدی عمل کنند و هر کسی که مفسده امنیتی، اقتصادی، اخلاقی و اعتقادی دارد نباید باشد و در این زمینه تعارف نداریم.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فضای مجازی به دو دسته کاربر و زیرساخت های خدماتی تقسیم می شود، اظهار کرد: شبکه ملی اطلاعات ناظر به دوم است و برای مورد اول در کمیسیون فرهنگی کار انجام می شود و بزرگترین خدمتی که در حال تبیین آن در مجلس هستیم  که امنیت اطلاعات و ارتباط را برای کاربر و  زمینه ی توسعه فضای مجازی را فراهم کنیم و با سامان دادن به فضای مجازی، افراد با هویت واقعی وارد این فضا شوند.

قم را عامدانه عقب نگه داشته اند

وی در رابطه با قم هراسی نیز عنوان کرد: قم را عامدانه عقب نگه داشته اند؛ زیرا جمعیت قم بعد از انقلاب پنج برابر شده، اما امکانات آن فقط دو برابر شده است و این بی توجهی به قم کاملا مشهود است؛ چون برخی نتوانستند که مسیر انقلاب را در مسیر خود قرار بدهند و قم را که لوکوموتیو جریان انقلاب بود را نفی کردند. 

زاکانی با تاکید براینکه قم کانون فکری جهان اسلام است، اظهار کرد: قم یک نماد است  و اگر این نماد آسیب ببیند نفع ای نصیب برخی می شود و قم درموضوع کرونا  در شناخت ویروس، مهار و ارائه خدمت پیشتاز بود و عذرخواهی کفایت نمی کند و باید این برجستگی ها نشان داده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • قادری IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    0 0
    لطفا کمی آرام تر جیغ طیف بنفش را در آوردید.