سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
سردار سلیمانی

حوزه/ مسئول امور فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها از استقبال گسترده خانواده‌ها در پویش مجازی «سلیمانی ها در راهند» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  مریم شهبازی در گفت و گویی، با بیان این که پویش بزرگ و مجازی «سلیمانی ها در راهند» با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان کودکان دختر و پسر برگزار شده است، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب تاکید فراوانی بر گرامیداشت شعائر دارند و از آنجایی که شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی نماد مقاومت و اسلام در جهان هستند؛ زنده نگه داشتن یاد و خاطره ایشان به افزایش قدرت جبهه مقاومت در عرصه جهانی کمک کرده و موجب تضعیف جبهه استکبار در مقابل جبهه مقاومت می شود.

مسئول امور فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با اشاره به اینکه قرآن کریم زنده بودن فرهنگ ایثار و شهادت در جوامع را از عناصر تمدن سازی معرفی کرده و می فرماید امتی که فرهنگ ایثار و شهادت در آن ها زنده باشد هرگز در برابر ظلم و استکبار تن به سازش و تسلیم نمی دهد، گفت: بر همین اساس زنده نگه‌داشتن فرهنگ و فرهنگ ایثار و شهادت طبق رهنمودهای رهبری کمتر از شهادت نیست.

وی با تاکید بر اینکه دشمن از زنده بودن فرهنگ ایثار و شهادت در میان جوامع اسلامی بسیار هراسان است، تصریح کرد: دشمن در قالب سندهای تحمیلی به بهانه مقابله با ترویج فرهنگ خشونت و جنگ ستیزی و جنگاوری به دنبال حذف فرهنگ ایثار و شهادت از کتاب‌های درسی دانش‌آموزان ایرانی بود و به بهانه اینکه بیان خاطرات دفاع مقدس ایثار و شهامت سرداران ایرانی موجب ترویج خشونت در جامعه می‌شود، سعی کرد مطالب مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت را از کتاب های درسی دانش آموزان حذف کند که رهبر معظم انقلاب، امام خامنه ای با تحریم این سندها و لغو آن با این اقدامات دشمن در کشور مقابله کردند.

شهبازی اظهار داشت: بهترین دوران برای آموزش روحیه دلاوری و ایثار و شهادت و از خودگذشتگی دوران کودکی است.

مسئول امور فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان اینکه امور فرهنگی خواهران آستان مقدس همزمان با سالروز شهادت سردارسلیمانی اقدام به برگزاری پویش مجازی عکس «سلیمانی ها در راهند» کرده است، گفت: خانواده‌ها در سراسر کشور از این پویش استقبال خوبی کرده اند.

وی افزود: بیش از ۸۰۰ قطعه عکس با تصاویر سردار سلیمانی و کودکان توسط خانواده‌ها به این پویش ارسال شده است که از سوی آستان مقدس به برگزیدگان در این پویش جوایزی اهدا خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha