سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
پس از 14 سال، روزنامه هندی از تهمت زدن به دانشگاه اسلامی عذرخواهی کرد

حوزه/ در پی شکایت یکی از دانشجویان دانشگاه اسلامی علیگر، از یک روزنامه انگلیسی زبان هندوستان، به خاطر نوشتن یک مقاله «افتراآمیز» بالاخره پس از ۱۴ سال این روزنامه به خاطر انتشار مقاله عذرخواهی کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از thewire،  روزنامه شناخته شده انگلیسی زبان هندوستان با نام «تایمز آف ایندیا»  به خاطر انتشار مقاله «افترا آمیز» در مورد دانشگاه اسلامی علیگر در دادگاه مدنی دهلی در ۱۴ ژانویه، و ۱۴ سال پس از انتشار مقاله عذرخواهی کرد.

این پرونده توسط فرخ خان یک دانشجوی سابق رشته حقوق در دانشگاه علیگر که هم‌اکنون یک وکیل مدافع خبره می‌باشد تشکیل شده است. خان همچنین در سال ۲۰۰۵ دبیر کل اتحادیه دانشجویان بود.

خبر مذکور در سال ۲۰۰۷ با عنوان «دانشگاه اسلامی علیگر: جایی که در آن مدارک تحصیلی مثل تافی به فروش می‌رود!» توسط یک نویسنده هندو با نام اخلیش کومار سینگ در این روزنامه منتشر گردید. خان در همان سال از دانشگاه فارغ التحصیل شد و علیه ناشر، سردبیر و گزارشگر روزنامه افترازننده شکایت کرد. وقتی روزنامه این پرونده سرانجام در ۱۴ ژانویه به نتیجه رسید، و مدیر روزنامه عذرخواهی کرد.

این در حالی است که مقاله مذور هنوز از وبسایت این نشریه حذف نشده است و به صورت اینترنتی قابل دسترسی می‌باشد.

خان نسبت به مطالب و به اصطلاح شواهد بی‌پایه عنوان شده علیه دانشگاه اعتراض کرده و گفت: به شدت از این داستان آسیب دیدم و احساس کردم که باید پرونده‌ای تشکیل شود.

وی همچنین گفت که بین آزادی بیان و مجوز توهین به یک نهاد برجسته تفاوت وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha