پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
زکات

حوزه/ معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه افزایش میزان مشارکت‌های مردمی در کمک به فقرا و محرومان یکی از مهم‌ترین رویکردهای این نهاد محسوب می‌شود، اظهار داشت: ۸۵ درصد زکات در ۹ ماهه سال جاری صرف امور محرومین شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» ازسمنان، حسن ویلان، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان سمنان، از آزادی ۱۰ زندانی جرائم غیر عمد از محل مشارکت مردم استان سمنان در پرداخت زکات خبر داد و گفت: از محل جمع‌آوری زکات ۷۸ سری جهیزیه به نو عروسان و دختران نیازمند در شرف ازدواج اهداشد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان سمنان بابیان اینکه ۸۵ درصد از زکات مردم استان سمنان در بخش رسیدگی به امور محرومان و فقرا هزینه شده است، افزود: ۱۷ هزار و ۵۴۳ خدمات حمایتی به مددجویان و نیازمندان استان سمنان از محل زکات جمع‌آوری‌شده، ارائه‌شده است.

ویلان با اشاره بهره مندی ۶۳۰ مورد خدمت درمانی به نیازمندان از محل زکات مردم استان سمنان خبر داد و گفت، تصریح کرد: پنج واحد مسکونی برای نیازمندان ساخته و ۴۲ واحد دیگر نیز مرمت و مقاوم‌سازی شده است.

وی در پایان بابیان اینکه ۱۵ درصد از کل زکات جمع‌آوری‌شده مردم استان سمنان در ۹ ماهه سال جاری به پروژه‌های عام‌المنفعه اختصاص یافت، خاطرنشان کرد: ساخت و مرمت پنج مسجد، سه حسینیه و فاطمیه و ۶ پروژه عام‌المنفعه دیگر در همان منطقه‌ای که زکات جمع‌آوری‌شده هزینه شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha