شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 ترکیه حمله اسلام‌هراسی به مسجد دانمارک را محکوم کرد

حوزه/ هنگامی که رئیس انجمن مسجد شهر اوبنرو در دانمارک به این مرکز اسلامی مراجعه کرد متوجه شعارنویسی‌های ضداسلامی با اسپری رنگ شد که دیوارهای این مسجد را مخدوش کرده بود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، مسلمانان در ترکیه حمله اسلام هراسی به مسجد دانمارک را محکوم کردند.

روز جمعه این هفته هنگامی که مسلمانان به مسجد شهر اوبنرو در دانمارک مراجعه کردند متوجه شعارنویسی‌های ضداسلامی با اسپری رنگ شدند که دیوارهای این مسجد را مخدوش کرده بود.

رئیس دیانت ، اداره امور دینی ترکیه ، روز یکشنبه حمله اسلام هراسی به مسجد ترکیه در دانمارک در نزدیکی مرز آلمان را محکوم کرد. علی ارباس در توییتر خود گفت: ما انتظار داریم که فعالیت‌های گروه‌های نژادپرست با ذهنیت اسلام هراسی، که روز به روز در حال افزایش هستند، پایان یابد و عاملان آنها در اسرع وقت به محاکمه کشانده شوند.

هورسیت توکای ، رئیس انجمن مسجد ، به خبرنگاران گفته بود که وقتی حدود ساعت ۱۱ صبح روز شنبه به مسجد رسید ، متوجه نوشته‌های توهین آمیز درباره کتاب مقدس اسلام ، قرآن مجید، بر روی دیوار شد.

این مسجد که زیر چتر بنیاد اسلامی ترکیه در دانمارک فعالیت می‌کند ، به دلیل شیوع ویروس کرونا تا حدی بسته است.

وی گفت که مقامات مسجد این حادثه را به پلیس گزارش دادند، تحقیقات را آغاز کردند و دوربین‌های نظارتی را در منطقه بررسی می‌کنند.

توکای حمله را محکوم کرد و گفت که نوشته‌ها پاک شده و خسارت دیگری به مسجد شناسایی نشده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha