پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اجلاسیه اساتید حفظ قرآن مدارس علمیه قرآنی حوزه خوزستان

حوزه/ حجت‌الاسلام طاهری گفت: امتیاز طرح حفظ قرآن مدارس علمیه قرآنی حوزه خوزستان نسبت به بقیه طرح‌ها این است که بومی‌سازی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام ذبیح‌الله طاهری، در  اجلاسیه اساتید حفظ قرآن مدارس علمیه قرآنی حوزه خوزستان به بیان ضرورت تشکیل این اجلاسیه پرداخت و اظهار داشت: لازم است بعد از هر ترم، چنین اجلاسیه ای با اساتید حفظ داشته باشیم تا باهم مشورت کرده و نکات قوت طرح حفظ قرآن را افزایش داده و نقص‌ها و نکات ضعفمان را برطرف کنیم.

وی افزود: طرح‌های حفظ قرآن زیادی در حوزه علمیه خوزستان برگزار شدند ولی متأسفانه یا بسیار سنگین بوده یا بومی‌سازی نشده بودند، ولی امتیاز طرح حفظ قرآن مدارس علمیه قرآنی حوزه خوزستان نسبت به بقیه طرح‌های حفظ قرآنی این است که  بسیار سبک بوده و بومی‌سازی شده است.

استاد حفظ قرآن حوزه علمیه خوزستان، به بیان نقشه راه طرح حفظ قرآن در نیم سال دوم پرداخت و ابراز داشت: جدیت در تبلیغ از استاد منشاوی، حفظ روزانه دو خط با توجه به ظرفیت بالای طلاب، جدیت در تجزیه و ترکیب آیات، جدیت در برگزاری خطابه‌های قرآنی به‌صورت نوبتی برای همه طلاب، حفظ هفتگی حکمت‌های نهج‌البلاغه، برگزاری مسابقات قرآنی در مدارس، برگزاری المپیاد قرآنی_علمی و برگزاری اردوی تابستانه ازجمله برنامه‌های ما در نیم سال دوم تحصیلی طلاب است.

حجت‌الاسلام طاهری در ادامه به بیان مطالبی در مورد طریقه بالا بردن نشاط کلاس پرداخت و بیان کرد: اصل توجه به شاگردان و تعریف کردن از آن‌ها، جدیت در برگزاری منظم کلاس، کار دسته‌جمعی، ایجاد رقابت در کلاس، ایجاد حس موفقیت میان طلاب، نقل خاطرات زیبا در بین کلاس، استفاده از شعرهای مهیج، تنوع در نشستن استاد و شاگرد، تنوع در شیوه پرسش، معنوی کردن جو کلاس و برجسته کردن آیات اخلاقی از جمله نکات اثرگذار در ایجاد نشاط در کلاس‌های قرآنی است.

وی در پایان به بیان نیازمندی‌ها و مواظبت‌های نیم سال دوم از اساتید حفظ قرآن پرداخت و گفت: همسو کردن مدیریت و کادر مدرسه با طرح حفظ قرآن، انتخاب بهترین زمان ممکن برگزاری کلاس حفظ قرآن، مواظبت از سم‌پاشی دیگران، مواظبت بر برگزاری صحیح و منظم کلاس‌ها و ارائه گزارش مستمر از ضرورت هاست.

در پایان این اجلاسیه اساتید حفظ قرآن به بیان سؤالات، نظرات و بررسی نقاط قوت و ضعف طرح حفظ قرآن پرداختند.


انتهای پیام./

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha