شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دکتر علی مصباح یزدی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مصباح یزدی سخنان احمد توکلی درباره غسال آیت الله مصباح یزدی را کذب دانست.

حجت الاسلام والمسلمین علی مصباح یزدی فرزند مرحوم آیت الله مصباح یزدی در گفت و گو با خبرگزاری حوزه، گفت: ادعای احمد توکلی درباره غسال آیت الله مصباح یزدی نادرست و کذب بوده و اصلا چنین چیزی صحت ندارد و شایعه است.

وی افزود: ایشان باید توضیح دهد که چگونه این اطلاعات دروغ به وی رسیده و با چه هدفی همچنین سخنان کذبی را مطرح کرده است.

خاطرنشان می شود: احمد توکلی ، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و حسین رجایی، معاون سازمان دیده بان شفافیت و عدالت در یادداشت مشترکی، مدعی شده اند که غسال آیت الله مصباح یزدی، یک ابَر بدهکار بانکی است که جنازه های روحانیون سرشناس را به خانه خود می برد و غسل می دهد!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    3 19
    توکلی چشه،خوب داره مردم از مسائل مهم منحرف می‌کنه!!!
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    17 2
    آیت الله مصباح این همه شاگرد داشتن خوب بدن مطهر ایشون رو دو سه نفر از همین شاگردان اهل تقوا غسل میدادن تا این همه شایعه و دروغ و راست به وجود نیاد
  • سلوا کی نژاد IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    17 3
    خوب شما که فرزند مصباح هستی بفرما پدر را کجا و چه کسی غسل داده؟ این که پوشیده کاری نمیخواد، ملت را روشن کن لطفا!
    • فاطمه سادات IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
      24 2
      آفرین بر شما. متاسفانه موسسه آقای مصباح همواره یکنوع محرمانگی در انتشار اخبار داشته‌اند. از گذشته تا به الان همینطور بوده است. در همین ماجرا اگر از روز نخست، شفاف و شجاعانه میامدند شفاف سازی میکردند که غسل ایشان در چه مکانی و با حضور چه افرادی انجام گرفت، جلوی بسیاری از حاشیه ها گرفته میشد. متاسفانه ما شفاف‌سازی رو بلد نیستیم و ازش ضربه میخوریم. به جای اینکه به همه نسبت کذب بدهیم، خودمان بیاییم و صادقانه همه چیز را بگوییم. تمام
  • IR ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    6 17
    فقط میدانم تیشه به ریشه خودش زده! همینطور برای این عالم مجاهد بدون تامل سخن بگوییم؟! خدا رها نمیکند.
  • عبدالله DE ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    15 2
    اطلاع‌رسانی منصفانه و حرفه‌ای اقتضا می‌کند که اگر در نقد کسی خبری منتشر می‌شود، توضیحات وی نیز جهت اطلاع مخاطبان درج گردد. در این‌ راستا یادداشت تکمیلی دکتر احمد توکلی که طی آن، توضیحاتی در مورد مقاله خود با عنوان «هشدار نسبت به نفوذ زرپرستان در میان علماء سرشناس دین» ارائه داده است، جهت حفظ حقوق شرعی و اخلاقی این عضو مجمع تشخیص مصلحت که منصوب مقام معظم رهبری و از دلسوزان انقلاب و نظام اسلامی است، تقدیم مخاطبان ارجمند خبرگزاری حوزه می‌شود. متن یادداشت وی بدین شرح است: به‌دنبال یادداشت هشدار ما که در آن علماء و امراء را از تقرب ثروتمندان و اصحاب مغیبات پرهیز داده‌ایم. حرف و حدیث‌هایی مطرح شده که این توضیح را لازم می‌دانیم: ۱. شأن علمی و دینی مرحوم آیةالله مصباح نزد ما و اکثریت قاطعی که آن بزرگوار را می‌شناختند، روشن است. شخصیتی که ویژگی‌اش غیر از اجتهاد که به آن آراسته بود، دانش عقلی و اشتغال به فلسفه و کلام بود. در واقع شهرت ایشان به فلسفه بیش‌از علوم نقلی بود. چنین شخصیتی چه‌بسا از نعمت الهامات نیز برخوردار بوده باشد، ولی هیچ‌گاه پرداختن به امور ماورای عادات را از ایشان نشنیده بودیم. ۲. این‌که در یادداشت آمده است که «غسال آیةالله مصباح، همان غسال مرحوم آیةالله حق‌شناس است» این را آقای صدیقی به صراحت تمام در مصاحبه سیما گفته است: «داماد ایشان آقای دکتر محمدی جزء مریدان مرحوم آقای حق‌شناس بود. گفت که خب ایشان را در منزل غسل دادند، آیةالله مصباح را، علامه را و کسی غسل داد که آقای حق‌شناس را، آیةالله حق‌شناس را ایشان غسل داده بود. این غسال گفته بود که…» (متن محاوره از فایل تصویری پیاده شده است) چون در این ماجرا فرضِ خلاف‌گویی از آقای صدیقی درست نبود، ما اعتماد کردیم و روایت وی را نقل کردیم. ۳. حتی اگر خبر نقل‌شده درست هم نبوده باشد، در تغسیل مرحوم آیةالله حق‌شناس در منزل فرد موضوع بحث و با مشارکت وی شکی نیست. به همین دلیل در هشدار ما و لزوم توجه بزرگان، زمامداران و علما هیچ خللی وارد نمی‌شود. این خیرخواهی را بپذیرید و فریب کسانی را نخورید که می‌خواهند در سایه بزرگ‌کردن یک موضوع فرعی (که مسبب آن نیز ما نبودیم) اصل موضوع را در سایه قرار دهند.
  • محمدتقی عروجی IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    18 2
    خب بنده خدا احمدتوکلی با این پیشفرض که مطلبی غسال بوده اینها رو گفته. شما که آقازاده مکرم ایشان هستید بفرمایید غسال ایشان چه کسی یا چه کسانی بوده‌اند. نه اینکه مدام به این و آن نسبت کذب بدهیم!
    • میرزایی IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
      4 4
      نیاز به این همه صغرای کبرا نیست . ادله بر مدعی است ادعایی کرده وظیفه دارد ثبات کند. نتوانست دروغگوی واگر شاکی داشت تعزیر می شود تمام
  • علی IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    4 2
    واقعا پروژه نفوذ تا این جا پیش رفته غسل دادنی که به عنوان یک واجب کفایی محسوب می شود آن هم برای یک عالم دینی (تمام عیار) به یک فرد مجهول الهویه سپرده شود که این همه داستان و حواشی درست شود.عجب!
    • نخعی FR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
      0 2
      طیب الله
  • nnn IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    با سلام به محضر برادر عزیزمان جناب آقای علی مصباح و آرزوی موفقیت، مشی اخلاقی اقتضا می‌کند که به صراحت نسبت دروغ‌گویی به برادر دینی‌مان ندهیم هرچند واقعا خبر منقول دروغ باشد، همان کلمه‌ی نادرست که فرمودید (و یا غیر واقعی، یا غیر مطابق با واقع) کافی بود. از برادر خدوممان آقای توکلی و دیگران انتظار این است که تا مطلبی قطعی نشده رسانه‌ای نشود می‌توان این قبیل مسائل را بدون رسانه‌ای شدن هم به سمع و نظر خانواده علامه مصباح و سایر دست اندرکاران رساند
  • سعید محمودی IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    با سلام و احترام . اگر اقای صدیقی در بیان مطالبشان کمی تفکر میکردند اینقدر صاحت مقدس اقای مصباح مورد بی لطفی قرار نمیگرفت . اخه بیان این مطالب در صدا و سیما چه لزومی داشت ؟
  • علی IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    1 2
    از توکلی سوال شود در مورد ملک چند هزار متری ( مدرسه معلم در سعادت آباد) توضیح دهد
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    0 0
    واقعا باعث تاسف هست
  • علی محمدنیا IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    1 1
    سلام...دوستان مقاله آقای حسین شریعتمداری که امروز در کیهان چاپ شده و رسانه های انقلابی آن انتشار داده اند را نیز بخوانند خیلی بهتر است.البته رسانه های اصلاح طلب هم آن را منتشر کرده اند منتها با هشتاد درصد سانسور!
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    1 1
    مقاله امروز آقای حسین شریعتمداری در نقد اظهارات آقای توکلی که در کیهان منتشر شده است را هم بخوانید که خیلی مهم هستش.