شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نخستین زن مسلمان در سمت دادستانی ایالت میشیگان

حوزه/ صایمه محسن نخستین زن مسلمان است که به سمت دادستانی کل در شهر دیترویت در ایالت میشیگان در آمریکا منصوب می‌شود. وی در پاکستان به دنیا آمده و پیش از این مشاغل مرتبط دیگری داشته است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، با آغاز فوریه (ماه آینده میلادی)، دادستان کل جدید شهر دیترویت در ایالت میشیگان «صایمه محسن» منتصب خواهد شد. ولی نخستین زن مسلمانی است که این سمت را در دادستان کل آمریکا به عهده می‌گیرد.

 محسن ۵۲ ساله در دوم فوریه ۲۰۲۱ میلادی جایگزین «متیو اشنایدر» دادستان ایالات متحده آمریکا در منطقه شرقی میشیگان خواهد شد. ترامپ در سال ۲۰۱۸ اشنایدر را به این سمت منصوب کرد. محسن در حال حاضر دستیار دادستان کل در شرق این ایالت است. وی در پاکستان به دنیا آمده است. محسن از دانشگاه راتگرز در ایالت نیوجرسی فارغ التحصیل شده است. وی از سال ۲۰۰۲ میلادی در دفتر دادستان کل آمریکا کار مشغول به کار شد. او به عنوان یک مهاجر مسلمان آسیایی تبار، مسئول اصلی اجرای قانون در بخش شرقی این ایالت خواهد بود.

وزارت دادگستری آمریکا طی بیانیهای مطبوعاتی اعلام کرد که محسن قرار است در واحد مبارزه با خشونت و جرایم سازمان‌یافته در دفتر دادستان کل آمریکا و بخش مبارزه با مواد مخدر و واحد جرایم عمومی خدمت کند.

اشنایدر ابراز خوشحالی کرد از این که این سمت را به دست یکی از بهترین دادستان‌های فدرال که شناخته شده است، خواهد سپرد. صایمه محسن، نخستین زن مهاجر و وکیل مسلمان در تاریخ آمریکاست که این سمت را برعهده می گیرد.

لازم به ذکر است است، در میشیگان شمار زیادی از مسلمانان زندگی می‌کنند و مساجد متعددی در سراسر این ایالت قرار دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha