چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
گردهمایی مسئولین گروه های جهادی مطالبه گر امر به معروف و نهی از منکر

حوزه/ رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان تهران در سومین گردهمایی مسئولین گروه های جهادی مطالبه گر امر به معروف و نهی از منکر استان تهران گفت: در واقع فلسفه ایجاد نظام جمهوری اسلامی، امر به معروف و نهی ار منکر در جامعه است و در بحث امر، قدرت نهفته است و اگر قدرت نباشد، بحث امر، محقق نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن ابوترابی فرد، رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان تهران باحضور در سومین گردهمایی مسئولین گروه های جهادی مطالبه گر امر به معروف و نهی از منکر استان تهران که عصر امروز در سالن اجتماعات سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ برگزار شد با تبیین محدوده وسیع فریضه امربه معروف و نهی از منکر در جامعه، اظهار داشت: مهمترین وظیفه نظام اسلامی امر به معروف و نهی از منکر است و تمام رسالت نظام در این حوزه تعریف می‌شود و تشکیل نظام اسلامی یکی از بزرگترین معروف ها است.

وی ادامه داد: با رصد چالش ها و موانع پیشرو می توان اقدامات موثری را در زمینه امر به معروف و نهی از منکر انجام داد تا به یک الگوی موفق برسیم و از این الگو ها در گسترش امر به معروف و فعالیت های جهادی استفاده شود.

ابوترابی فرد افزود: براین اعتقاد هستیم حوزه امر به معروف و نهی از منکر مهم است و نقش اساسی و اصیل را در رفتار اجتماعی افراد در جامعه دارد بر همین مبنا رسالت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و همه دستگاه ها و نهاد ها که در نظام شکل گرفته اند در این فریضه الهی مسئول هستند.

 رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان تهران، بیان داشت: در واقع فلسفه ایجاد نظام جمهوری اسلامی امر به معروف و نهی ار منکر در جامعه است و در بحث امر قدرت نهفته است و اگر قدرت نباش بحث امر محقق نخواهد شد، لذا برای این کار باید نظام سیاسی ایجاد شود و با این قدرت برای گسترش معروف و مقابله با منکر قیام کرد که این رسالت مسئولان نظام اسلامی است.

ابوترابی فرد با اشاره به اقدامات ستاد امر به معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: در حوزه امر به معروف و نهی از منکر در طول چهل سال از عمر انقلاب اسلامی قدم های بلندی برداشته شده است و کارهایی هم بر زمین مانده است که باید پیگیر کارهای بر زمین مانده شد تا به سرانجام برسد.

وی ادامه داد: تمام موفقیت هایی که در نظام که شکل گرفته است تماما معروف هستند. معروف یعنی هر کار مصلحتی که از نظر عقلی درست است و شارع مقدس هم آن را امضاء کرده است و هر چیزی خلاف این باشد منکر حساب می شود.

وی گفت: هر پیشرفتی که در جامعه از لحاظ سیاسی و نظامی و فرهنگی برداشته شود، معروف خواهد بود. تشکیل و قدرت سپاه پاسداران یک معروف است و اگر این معروف نبود خدا می داند که درمنطقه چه اتفاقاتی می افتاد.

وی با اشاره به مسئولیت افراد جامعه در موضوع امر معروف و نهی از منکر، بیان داشت: عامه مردم هم مسئول هستند که برای رشد معروف و مقابله با منکر قیام کنند تا معروف در جامعه محقق شود و منکر رو به افول رود.

 ابوترابی فرد ادامه داد: باید کارهای خوب را اطلاع رسانی کنیم که همین کار نقش برجسته ای در گسترش معروف خواهد داشت. برای محو منکر هم باید تلاش کرد و با روش های صحیح برای افول آن اقدام موثری انجام صورت دهیم که موجب رشد فحشاء در جامعه نشود.

وی در پایان با ارائه پیشنهادی در خصوص تشکیل این جلسات، اظهار کرد: برای پیاده شدن این فریضه الهی در جامعه بهتر است نشست هایی به صورت فصلی تشکیل شود و در صورت نتیجه بهتر جلسات را در مدت زمان های کوتاهی برگزار کنیم و مورد دیگر این است که برای نتیجه مفید از کارهای شکلی فاصله بگیریم

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha