پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مستند تکیه گاه

حوزه/ مستند «تکیه گاه» با موضوع «نقش عالمان دینی در صیانت از استقلال ملی ایران»، روز جمعه ۱۰ بهمن از شبکه یک سیما به روی آنتن می رود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، مستند «تکیه گاه» روایتی از نقش عالمان دینی در صیانت از استقلال ملی و اقتصاد داخلی ایران در بستر تاریخ است که روز جمعه ۱۰بهمن پس از سریال "روزهای ابدی" به روی آنتن می رود.

این مستندِ پژوهش محور، علاوه بر پاسداشت پیوند تاریخی روحانیت و مردم در نفی سلطه بیگانه، به نقش علما در ساقط شدن قراردادهای ننگین دوره قاجار و پهلوی اول پرداخته است که بخش هایی از آن بازسازی شده و بخش هایی نیز با استفاده از آرشیو عکس ها و اسناد تولید شده است.

«تکیه گاه» در ژانر مستندِ داستانی، از تولیدات الگویی اداره کل پژوهش های اسلامی صداوسیماست که  ۱۹ آذر ماه با حضور، آیت الله محسن اراکی، عضو شورای عالی حوزه؛ حجت الاسلام والمسلمین احمدعلی یوسفی، مدیر مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه های علمیه؛ مجید زین العابدین مدیر شبکه یک سیما و دکتر ظریفیان مدیرکل پژوهش های اسلامی صدا و سیما از آن رونمایی شده بود.

عوامل تولید مستند داستانی "تکیه گاه" عبارتند از: نویسنده: داود جلیلی، مدیر تصویربرداری: داود رجبی، صدابرداری: محمد دهقانی، مدیر تولید: سید رضا موسوی، تدوین: سلمان ابوطالبی، گوینده متن: علی فرحناک، آرشیو: اکرم صادقی، بازیگران: حبیب الله طهان، سید مجید امامی و مسعود ثابتی نژاد، گریم: محمد نعمت، طراح صحنه: فرانک حمزه ای و ناظر محتوایی : دکتر موسی نجفی.

انتهای پیام

منبع: روابط عمومی شبکه یک

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha