جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام غلامی

حوزه/ حجت الاسلام غلامی، مساجد را یکی از اولویت های اصلی کارهای فرهنگی دانست و از برنامه ریزی برای اجرای طرح «امام محله» در ۵ هزار مسجد کشور خبر داد.

حجت‌الاسلام رضا غلامی، مسئول شبکه راهیاری بنیاد هدایت، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» اظهار داشت: با توجه به بیانیه گام دوم، افق پیش رو تمدن سازی اسلامی است. رهبر معظم انقلاب سه مرحله خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی را در بیانیه گام دوم ترسیم فرموده اند که باید به سمت اجرای این سه هدف گام برداریم.

مسئول شبکه راهیاری بنیاد هدایت بیان کرد: الگویی که پیامبر اکرم(ص) به‌عنوان پایگاه انجام کارهای جامعه معرفی کرد، مسجد بود. مقام معظم رهبری در سال ۹۵ در دیدار با علما و ائمه جماعات استان تهران، مسجد را به‌عنوان پایگاه تمام‌کارهای نیک معرفی و از آن با عنوان پایگاهی که می‌تواند زمینه‌ساز تمدن اسلامی باشد، یاد کردند. در کنار این‌ها در دوران دفاع مقدس مسجد به‌عنوان سنگر در خدمت دفاع مقدس بود.

حجت‌الاسلام غلامی ادامه داد: مسجد یکی از اولویت‌های اصلی برای انجام کارهای فرهنگی است. مقام معظم رهبری محور مسجد را امام آن مسجد می داند، لذا بنیاد هدایت به دنبال اجرای طرحی است که مساجدی را در تراز انقلاب اسلامی به‌عنوان الگوی مساجد دیگر معرفی کند.

وی ادامه داد: در گام اول حدود ۵۰۰۰ مسجد و امام محله مشخص شد و زیرپوشش قرار گرفتند. برای ایجاد هم‌افزایی بین مساجد، بنیادی ذیل سازمان تبلیغات به نام "بنیاد هدایت" تشکیل شد که هدف آن مشخصاً تعالی سطح دانش و تربیت امامان محله است.

مسئول شبکه راهیاری بنیاد هدایت ادامه داد: مساجد در دو دسته کلی تقسیم می‌شوند. یک سری از مساجد شبیه نمازخانه هستند، یعنی کمی قبل از نماز بازگشایی می‌شوند و بعد از نماز مجدداً تا نماز بعدی تعطیل می‌شوند. یک سری از مساجد فراتر از این، برنامه‌های فعال مستمر دارند، اما صرفاً برای مخاطبینی که در مسجد حضور پیدا می‌کنند، و اگر کسی مسجد نیاید برنامه‌ای برای آن‌ها در نظر گرفته نشده است.

وی اضافه کرد: ما دنبال الگوسازی دسته سومی از مساجد هستیم که محور محله باشد. مسجد در این طرح با محله ارتباط می‌گیرد و پایگاه اصلی محله می‌شود. این ۵۰۰۰ مسجد تبدیل به ۵۰۰۰ پایگاه در ۵۰۰۰ محله می‌شوند و الگویی برای تمامی مساجد و محلات کشور خواهند شد.

حجت‌الاسلام غلامی در پایان با توجه به سفر راهیاران بنیاد هدایت به استان خوزستان، اظهار کرد: شبکه راهیاری بنیاد هدایت در سه لایه ملی، استانی و شهرستانی تعریف‌شده و حدوداً ۴۴۰ نفر عضو دارد که وظیفه آن تعالی شبکه امامت محلات، شناسایی و الگوسازی محلات موفق در سراسر کشور است. راهیاران بنیاد هدایت با شناسایی الگوهای موفق، وظیفه انتقال تجربه به امامان محله را دارند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    0 0
    انشاءالله موفق باشند ، خیلی جای کار هست و انتقال تجربه ها بسیار مهم و ضروریست سلیمانی اینگونه سلیمانی شد