جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست کمیته های تخصصی

حوزه/با حضور مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاریها، رؤسا و دبیران کارگروه های تخصصی ستاد همکاریها در محل دبیرخانه ستاد گردهم آمدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، علیرضا حاجیان زاده، دبیر ستاد همکاریها در این نشست ضمن خیرمقدم به اعضای کارگروه های تخصصی، رسالت اصلی دبیرخانه ستاد را هماهنگی و اجرای مصوبات شورای سیاستگذاری دانست.

مشاور عالی وزیر ادامه داد: هماهنگی بین دو دستگاه رسالت عمده دبیرخانه ستاد همکاریهای است و برنامه ما در ستاد اجرایی نیست.

حاجیان زاده افزود: راه اندازی و تشکیل هیئت های اندیشه ورز و کارگروه های تخصصی می تواند به عنوان یک بازوی توانمند فکری و اندیشه ای، شورای سیاست گذاری را حمایت کند.

وی با اشاره به سابقه ۲۵ ساله تعامل همکاری های حوزه و آموزش و پرورش با عناوین مختلف خاطرنشان کرد: این ستاد از ۱۴ سال پیش که تابلوی آن بالا رفت رسمی وجدی تر شد، البته با فراز و فرودهایی فعالیت ها را دنبال کرد و حال اینکه از سال ۷۳ و در زمان مسئولیت آیت الله استادی در حوزه های علمیه این طرح دنبال شد.

دبیر ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش به تدوین سند چشم اندازی همکاریها و تهیه یک سند ۵ ساله همکاری میان حوزه و آموزش و پرورش اشاره کردو گفت: بحمدلله این سند ۵ ساله دومین سال عملیاتی خود را پشت سر می گذارد و این اتفاق بسیار مهم و ارزشمندی است که در تاریخ همکاریهای این دو نهاد  در گام دوم انقلاب اسلامی بوجود آمده است.

مشاورعالی وزیر خاطرنشان کرد: امروز تعامل و همکاری خوبی میان حوزه و آموزش و پرورش در عرصه های مختلف شکل گرفته است بطوریکه ۱۱ حوزه یادگیری آموزش و پرورش نمایندگانی از حوزه های علمیه حضور دارند. و مصوبات دبیرخانه ستاد از سوی کارگروه های تخصصی به صورت جدی دنبال می کنیم.

وی به فضای مجازی و شبکه شاد اشاره کرد و افزود: در خصوص تولید محتوا و پاسخ گویی به شبهات ظرفیت مناسبتی در بستر شبکه شاد فراهم شده است که می بایست به نحو مطلوبی از آن بهره  برد.

دبیر ستاد همکاریها تسلط به محتوای کارگروه ها را پراهمیت توصیف کرد و گفت: کارگروه ها و هیئت های اندیشه ورز بازوان پرتوان دبیرخانه ستاد و شورای سیاست گذاری هستند که باید تمامی اعضا تسلط کافی نسبت به فعالیت های تخصصی خود در کارگروه ها داشته باشند.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha