پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
صفایی بوشهری

حوزه/ نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر گفت: یک کشور زمانی موفق است که در عرصه ملی و فراملی دارای اقتدار همه جانبه باشد و آموزش وپرورش در تراز پیشرفت داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری امروز در نشست مشترک کمیته همکاریهای استان با مشاورعالی وزیر و دبیر ستاد همکاریها که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد در سخنانی اظهارکرد: ارتقاء سطح آموزش در تمامی محاسبات عرصه رشد دانشی و فناوری مترتب به سطح پرورش است این موضوع سال ها پیش و حتی از سوی تئوریسین های گذشته مترتب از اصول و دارای یک اینچنین ادبیات آئینی است و این اصل موضوعی و مسلم در تمامی مجامع مدیریت علم پذیرفته شده است و بسیاری از کشورهای پیشرفته در عرصه علوم تجربی و دانش بنیان به این نتیجه رسیده اند.

رئیس شورای مدیریت حوزه های علمیه استان بوشهر ادامه داد: ما در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و دفاعی و حوزه های علم وفناوری با مقوله انسان مرتبط است و انسان است که روی این مسائل نظارت می کند. اینکه یک نوجوان ۱۲ سال از بهترین اوقات عمر خود را در اختیار آموزش و پرورش  قرار دارد یک فرصت بسیار مغتنم است تا بهترین درس های معرفتی و علمی را به آن آموزش دارد و تعلیم و تربیت را با هم پیش برد.

وی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) گفت: حضرت می فرمایند؛ «اَلْعِلْمُ اَصْلُ کُلِّ خَیْرٍ، اَلْجَهْلُ اَصْلُ کُلِّ شَرٍّ؛ دانایی، ریشه همه خوبی ها و نادانی ریشه همه بدی هاست. لذا با استعانت از این حدیث نورانی می توان دریافت که رسالت امروز فرهنگیان و صاحبان فرهنگ و اندیشه بسیار مهم و اثرگذار است.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: امروز سرمایه ارزشمندی در اختیار آموزش و پرورش است که با یک سرمایه گذاری بنیادین اساسی و با حمایت همه دستگاهها و نهادهای کشور می توانیم به صورت کاملا راهبردی و استراتژیک نسلی تراز انقلاب اسلامی تربیت و به جامعه اسلامی تقدیم کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید حمایت همه دستگاهها از آموزش و پرورش تصریح کرد: سرمایه گذاری برای آموزش و پرورش هزینه نیست، پول اضافی خرج کردن نیست بلکه پیشرفت نرم افزاری و سخت افزاری کشور را رقم زده ایم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره با بیانات معمار کبیرانقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری پیرامون تربیت نسل جوان و دانش آموزش گفت: امامین انقلاب اسلامی بارها تأکید داشته اند در عرصه های ملی اگر تراز نداشته باشیم قطعا با گذر زمان دچار بحران خواهیم شد و امروز با تربیت نسلی تراز انقلاب اسلامی می توانیم آینده نظام و انقلاب مان را تضمین کنیم.

وی با بیان اینکه سند نویسی ها و چشم اندازها راهبرد و مسیر حرکت ما را روشن می کنند، اذعان داشت: باید فعالیت ها وبرنامه هایمان بر اساس آمایش های سرزمینی صورت گرفته عملیاتی شوند چراکه همین آمایش ها تهدیدها را به فرصت تبدیل می کند و اگر بتوانیم این نقش همکاری میان این دو نهاد مقدس حوزه و آموزش و پرورش را خوب برنامه ریزی و راهبری کنیم به آثار و برکات ارزشمندی دست خواهیم یافت.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری تصریح کرد: نکته مهم و حائز اهمیت اینست که دانش آموز تراز انقلاب تربیت نمی شود مگر در خانواده تراز انقلاب لذا باید برنامه ریزان و کارشناسان نسبت به این موضوع مهم و پراهمیت تدبیر لازم را اتخاد کنند چراکه امروز کرونا شرایطی را به وجودآورد که کلاس درس و معلم در خانه هایمان ورود دارد و دیگر بحث معلم و دانش آموز نیست.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha