سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تصاویر / مصاحبه با حجه الاسلام والمسلمین واحدی ( حوزه علمیه خواهران )

حوزه/ معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران گفت: هم‌اندیشی، تصمیم‌سازی، اندیشه‌ورزی و تصمیم‌گیری از راهبردهای اصلی هیئت‌های اندیشه‌ورز حوزه‌های علمیه خواهران است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد واحدی در حاشیه برگزاری اولین نشست هیئت‌های اندیشه‌ورز حوزه‌های علمیه خواهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اظهار داشت: هیئت‌های هم‌افزایی و اندیشه‌ورز می‌تواند کارگروه‌هایی را از بخش‌های مختلف ایجاد کند که بحمدالله در ابتدای کار اولین جلسه آن با استقبال خوبی روبرو شد و پیشنهادهایی برای ایجاد مختلف شده است

وی ادامه داد: این هیئت متشکل از مدیران ۲۸ استان است که تحت اشراف ستاد مرکزی ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران را مدیریت می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین واحدی افزود: برای مشورت و اندیشه‌ورزی با این ۲۸ مدیر ۴ گروه تشکیل شده و در هر کارگروه از مدیران محترم استان یک دبیر انتخاب شده و علاوه‌برآن یک مدیر اجرایی نیز از مرکز در این کارگروه‌ها عضویت دارد.

وی بیان داشت: برای افزایش کار آیی و بهره وری هیئت‌های چهارگانه دو بخش دیگری پیش‌بینی‌شده است به‌طوری‌که ۴ دبیر این کارگروه‌ها یک گروه هماهنگ‌سازی تعریف شده است که بتوانند با هماهنگی ۴ هیئت هم‌افزایی را مدیریت بکنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین واحدی تصریح کرد: دبیرخانه‌ای نیز در ستاد برای هیئت‌ها در نظر گرفتیم تا این دبیرخانه حداکثر ارتباط با کارگروه‌ها را داشته باشد و تلاش بکند اندیشه‌هایی که در این هیئت‌ها به دست می‌آید را در مجاری ستاد به جریان بیندازد.

وی با بیان این‌که این کارگروه‌ها موضوعات مختلفی را که از ستاد نیاز به هم فکری، هم‌اندیشی وجود دارد را مورد بررسی قرار می‌دهند، گفت: خود استان‌ها و کارگروه‌ها مسئولیت دارند نظام مسائل حوزه‌های خواهران را استخراج و مورد هم‌اندیشی قرار بدهند .

معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران تأکید کرد: مسیر اخذ موضوعات دو مسیر است نظام مسائلی که از ستاد و مرکز به استان‌ها ابلاغ می‌شود و نظام مسائلی که خود مدیران استان و کارگروه‌ها بیان می‌کنند که در کف میدان وجود دارد که این هیئت‌ها می‌توانند به‌خوبی آن را بیان کنند.

وی ابراز داشت: هم‌اندیشی، تصمیم‌سازی، اندیشه‌ورزی و تصمیم‌گیری از جمله موضوعاتی است که از دل این کارگروه‌ها بیرون می‌آید و به طور مشخص با ایجاد این کارگروه‌ها دنبال آن هستیم که شاکله‌ای حوزه‌ای خواهران را با برنامه‌ریزی و اندیشه‌ورزی پی‌ریزی کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین واحدی ادامه داد: علاوه بر این از توان بسیار متراکمی که در استان‌ها وجود دارد بهره گرفته و از تجربیات و اندیشه‌های آن‌ها در هم‌افزایی بهره بگیریم.

وی ادامه داد: علاوه بر این توسعه نیروهای هم فکر و تصمیم‌ساز از اهدافی است که در این کارگروه‌ها دنبال می‌شود و قصد داریم دامنه‌ای تصمیم‌گیری را از مرکز به استان‌ها منتقل کنیم.

معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: از سوی دیگر هیئت‌های هم‌افزایی و اندیشه‌ورز می‌تواند کارگروه‌هایی را از بخش‌های مختلف ایجاد کند که بحمدالله در ابتدای کار که اولین جلسه آن برگزار شد با استقبال خوبی روبرو شد.

وی به افق‌های پیشرو در این طرح اشاره کرد و بیان داشت: چشم اندازی که برای این هیئت‌ها در نظر گرفته شده است به این شکل است که در یک کلان راهبرد تعریف شده است که گام اول ارتقای جایگاه مدیران استانی و مدیریت‌های استانی در تمدن‌سازی نوین است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین واحدی تأکید کرد: این کلان راهبرد مقطعی است به‌طوری‌که مراحل مختلفی برای آن تعریف شده است که انتخاب مدیران استانی یکی از آن‌ها است.

وی ادامه داد: بخش دوم این بود که تلاش شد هم‌گرایی‌ها بر اساس آموزش‌های لازم تعریف شود که آن هم آغاز شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین واحدی خاطرنشان کرد: علاوه بر این راهبرد دیگر ایجاد طرحی به نام ارتباط و ارتقا بود که با تشکیل این هیئت‌ها به این هدف هم نزدیک شدیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha