پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
علوی

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه خراسان با اشاره به شرایط کرونایی و ادامه فعالیت های حوزه به صورت مجازی، گفت: بسیاری از مدارس در این وضعیت سربلند شدند و با ابتکارات مختلف به ادامه روند آموزشی خود پرداختند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام سید حمید علوی (آزیز)، در نشست سراسری مسئولان آموزش مدارس و مراکز آموزشی سطح ۲ و ۳ حوزه علمیه خراسان در محل مدرسه علمیه سلیمانیه با اشاره به اهمیت مسئولیت آموزشی در مدارس علمیه، از تجربه بی بدیل در شرایط کرونایی گفت و ابراز کرد: بسیاری از مدارس در این وضعیت سربلند شدند و با ابتکارات مختلف به ادامه روند آموزشی خود پرداختند.

وی ابراز کرد: به دنبال ارتقای فکری، معنوی و آموزشی طلاب و تربیت افرادی کارآمد برای نظام اسلامی هستیم و البته هر کسی بنا به مسئولیتش در این عرصه بخشی از کار را به عهده دارد.

حجت الاسلام علوی (آزیز) در ادامه به انتظارات معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان از مسئولان آموزش اشاره و خاطر نشان کرد: نخستین کار این است که در امر پذیرش دقت لازم را به خرج دهند و به این مسئله توجه داشته باشند که طلبه در سطح ۲ و ۳ به مرحله ای رسیده و می بایست برای رشد او بیش از پیش اهتمام داشت.

وی دومین انتظار را بهره مندی از اساتید با نگاه به دو بخش آموزش و تربیت برشمرد و گفت: یکی از ملاک های برتری هر مجموعه،‌ هیئت علمی و اساتید آن هستند که این معیار در مدارس علمیه نیز می بایست مدنظر مسئولان مدارس باشد.

معاون آموزش حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه تحول به معنای غفلت از داشته ها نیست، آن را انتظار دیگر عنوان کرد و مثال زد: تحول در حوزه به معنی شکل گیری مباحثات طلاب در سطوح مختلف است که یکی از مسائل مهم در سیر آموزشی محسوب می شود و نباید از کنار آن گذشت.

وی، امتحان و ارزیابی را از کارهایی دانست که می بایست با نگاه متنوع و با دیدگاه و هدف یادگیری بیشتر و بهتر طلاب مدنظر قرار داد و این نکته را چهارمین انتظار معاونت آموزش خواند که مسئولان آموزش مدارس برای آن می توانند برنامه ریزی کنند.

حجت الاسلام علوی(آزیز) برنامه ریزی برای گعده ها و حلقه های صمیمی علمی با حضور اساتید مختلف را از دیگر انتظارات برشمرد و اظهار کرد: برگزاری المپیادهای علمی از جمله سایر فعالیت هایی است که می بایست در میان مدارس به عنوان یک کار ارزشمند مدنظر قرار گیرد و طلاب خود را برای حضور در این عرصه مجهز و آماده کنند.

وی از اهمیت نظم در مدرسه گفت و اظهار کرد: برنامه ریزی برای مهارت هایی همچون زبان خارجی، تبلیغ، ارتباط با دیگران و... کاری است که می توانند مسئولان آموزش در هر مدرسه نسبت به آن توجه داشته باشند.

معاون آموزش حوزه علمیه خراسان همچنین علاوه بر طرح هدایت تحصیلی برای طلاب از سوی مسئولان آموزش، همچنین پایان نامه نویسی را یکی دیگر از انتظارتی دانست که مسئولان آموزش می توانند نسبت به موضوعات مورد نیاز و راهنمایی های لازم در کنار آموزش مهارت روش تحقیق و نگارش اهتمام ورزند.

وی از طرح مدرسه مجازی گفت که ویژه طلابی است که در بخش هایی مانند روحانی هجرت اشتغال دارند و در همین رابطه اظهار کرد: تهدید کرونا به فرصتی برای برگزاری برخی فعالیت ها به صورت مجازی تبدیل شده که در پساکرونا نیز می توان آن را ادامه داد.

حجت الاسلام علوی(آزیز) افزود: مدارس عصرگاهی نیز از فعالیت هایی است که به منظور ساماندهی برای شاغلان حوزوی که در حال تحصیل هستند، مدنظر قرار گرفته است.

وی از فعالیت قرارگاه های آموزشی و تبیین و طراحی برخی رشته های تخصصی گفت و ابراز کرد: مدرسه عالی تربیت مدرس، طراحی یک رشته تخصصی مدیریت آموزشی، طراحی نظام جامع آموزش و شورای منتخب از مسئولان آموزش مدارس علمیه خراسان چهار کار در دست اقدام و برنامه ریزی از سوی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان است.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha