چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) هرسین

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) هرسین گفت: با نوآوری و تشکیل کار گروه تهذیب، آموزش و پژوهش، آسیب تعطیلات کرونایی مدارس علمیه را در فضای مجازی جبران کردیم.

حجت الاسلام احمد منزه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری « حوزه » در کرمانشاه، ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر، اظهار داشت: در پی شیوع ویروس منحوس و پیشگیری از ابتلای طلاب به آن، به رغم تعطیلی مدرسه با استفاده از دانش اساتید و کادر مدیریتی در فضای مجازی، مانع از رکود علمی شدیم.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) هرسین ادامه داد: با توجه به الزامات ستاد مبارزه با کرونا، در نهایت تعطیلی فضاهای آموزشی مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، با تلاش اساتید مسئله آموزش در فضای مجازی دنبال شد.

حجت الاسلام منزه اظهار کرد: آموزش مجازی هرگز نمی تواند جایگزین مناسبی برای آموزش حضوری باشد، خصوصا در فضای معنوی حوزه های علمیه که اخلاق و تهذیب طلاب، جایگاه نخست را داشته و همیشه مقدم بر تعلیم است.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) هرسین ادامه داد: آموزش در فضای مجازی باعث گردید که تلاش کادر مدیریتی و اساتید حوزه نسبت به قبل مضاعف شود و زمان بیشتری برای ارتباط با طلاب و خانواده های آنان اختصاص یابد.

حجت الاسلام منزه برخی از فعالیت های تهذیبی، آموزشی و پژوهشی در شرایط کرونایی را بدین شرح اعلام کرد:

1- تشکیل چند کانال و گروه اخلاقی و ارسال کلیپ های اخلاقی بزرگان و اساتید اخلاق

2_  تشکیل چند کانال و گروه آموزشی و پژوهشی

3_ تشکیل کار گروه های علمی تفسیر موضوعی و همچنین گروه علمی نحو کاربردی

4 -  برگزاری کلاس های مجازی و ارسال صوت در شبکه های اجتماعی توسط استاد مربوطه

 طلابی که دسترسی به اینترنت نداشتند، اساتید به صورت تلفنی آموزش های لازم را ارائه می دادند.

5 - ارتباط علمی در زمان کرونا دو طرفه بود و طلاب بعد از استماع فایل صوتی، خلاصه درس را نوشته و برای استاد ارسال می کردند.

6- برگزاری امتحانات هفتگی در فضای مجازی

حجت الاسلام منزه ادامه داد: به جرأت می توان گفت که از زیباترین روش های آموزش در فضای مجازی طلاب این بود که علاوه بر خلاصه نویسی، قسمتی از درس را که کمتر متوجه شده بود به صورت صوتی برای استاد فرستاده، تا استاد بتواند برای ایشان رفع اشکال کرده و برای او ارسال نماید.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) هرسین با بیان اینکه برگزاری امتحانات هفتگی در فضای مجازی صورت می گرفت، گفت:  بخشی از امتحانات با تفکیک هر پایه درسی و با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی به صورت حضوری و بخشی نیز به صورت مجازی برگزار گردید.

وی در پایان گفت: فعالیت های آموزشی طلاب به صورت مرتب توسط کادر مدیریتی و اساتید رصد می گردید و چنانچه طلبه ای مشکل داشت، بلافاصله با ایشان و در مواقع لزوم با خانواده ها تماس گرفته و پیگیری می شد.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha