جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 941306
۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
گلگت ریجن کے آئمہ جمعہ کا اجلاس

حوزه/ جلسه ائمه جمعه گلگیت به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سید راحت حسین الحسینی امام جمعه مسجد جامع این منطقه برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبر گزاری «حوزه» جلسه ائمه جمعه گلگیت به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سید راحت حسین الحسینی امام جمعه مسجد جامع گلگیت برگزار شد که در آن از ائمه جمعه سراسر گیلگیت حضور داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید راحت حسین الحسینی در این جلسه گفت: علما پیشوایان دین و رهبر مردم هستند، آنها از نظر موقعیت مسئولیت های زیادی دارند، بنابراین وظیفه همه ما این است که با تزکیه نفس و مسئولیت پذیری برای پیشرفت آن قدم برداریم. جامعه در آستانه نابودی است. علت همه مشکلات دوری از تعالیم قرآن و سیره ائمه اطهار است. علما باید به این فکر کنند که وجود آنها حداکثر مزایای مذهبی را برای مردم منطقه به همراه داشته باشد و مردم با مساجد ارتباط برقرار کنند.

وی افزود: قاچاق مواد مخدر روز به روز در حال افزایش است و بدزبانی به سرعت در حال گسترش است که علما باید در برابر آن نقش داشته باشند. 

حجت الاسلام والمسلمین سید عاشق حسین الحسینی امام جمعه و جماعت مسجد جامع آستور هم گفت: وحدت بین مسلمانان یک نیاز مهم زمان است. گروه تکفیری در حال ایجاد اختلاف بین مسلمانان طبق دستور کادر خارجی است. علمای شیعه و سنی باید در توسعه و صلح منطقه نقش داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سید اختر حسین رضوی رئیس هیئت ائمه جمعه گلگیت نیز گفت: دشمن از طریق شبکه های اجتماعی جوانان را از دین دور می کند در حالی که از سوی دیگر تلاش می کند فرقه گرایی را در منطقه گسترش دهد. برای استفاده مثبت از رسانه های اجتماعی نیاز به یک استراتژی جامع است.

دکتر هدایت علی، رئیس موقت شورای امامیه گلگیت هم اظهار داشت: نقش علما در اصلاح جامعه و برقراری نظم و قانون بسیار مهم است.

وی گفت: تمام زمین ها، کوه ها و جنگل های گیلگیت-بلتستان متعلق به مردم اینجا است و اشغال اراضی به نام دولت قابل تحمل نیست. تخصیص زمین به نام پارک ملی بدون اعتماد مردم آستور و دیامر جای تاسف دارد. ما در کنار مردم آستور و دیامر ایستاده ایم. اگر سازمانهای دولتی به زمین احتیاج دارند، باید خسارت های معقول به آنها پرداخت کنند.

در این جلسه ائمه جمعه از مناطق گیلگیت، نگر، هنزه، غذر و آستور حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha