جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خدری

حوزه/ حجت الاسلام خدری بر لزوم هوشیاری و استقامت برای پیشبرد اهداف انقلاب تاکید کرد و گفت: انقلاب اسلامی یک پدیده نو و نحوه حکمرانی جدید در جهان معاصر است و به همین دلیل جبهه‌های نو و پیچیده هم در مقابل آن گشوده شد. اولین مواجهه ما با دنیا مواجهه تمدنی است؛ از یک سو تمدن غرب که در واقع یک جهان گسسته از آسمان و منقطع از دین و معنویت را ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری، امروز در خطبه های نماز جمعه شهر چغادک با اشاره به پیش رو بودن ولادت حضرت فاطمه(س) و روز زن،  به مقام والای زن در اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: مقامی که اسلام برای زن قائل است، مقام یک انسان والای انسان ساز است. امام خمینی(ره) می‌فرمود «خدمت یک مادر به جامعه از خدمت معلم و خدمت همه افراد دیگر بیشتر است».

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر ادامه داد: نگاه تمدن غربی که دم از آزادی و برابری و پیشرفت و ترقی زن می‌زند، اما اینها شعار است و در عمل خبری از این شعارها نیست، باید از زنان غربی پرسید که در عمل چگونه به آنها نگاه و برخورد می‌شود. بنابراین در پرتو نگاه اسلام، باید مقام زن و مقام مادر را پاس بداریم و در عمل آنها را تکریم و احترام کنیم که روز زن و روز مادر در واقع یادآوری این وظیفه مهم در جامعه ماست و مطمئن باشیم که هر چه بیشتر زن و مادر در جامعه مورد تکریم قرار گیرد جامعه ما پاک تر و سالم تر خواهد بود.

حجت الاسلام خدری بر لزوم هوشیاری و استقامت برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: انقلاب اسلامی یک پدیده نو و نحوه حکمرانی جدید در جهان معاصر است و به همین دلیل جبهه‌های نو و پیچیده هم در مقابل آن گشوده شد. اولین مواجهه ما با دنیا مواجهه تمدنی است؛ از یک سو تمدن غرب که در واقع یک جهان گسسته از آسمان و منقطع از دین و معنویت را ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: در مقابل این تمدن که جهان را به نوعی تسخیر کرده بود، ایده جدیدی با انقلاب اسلامی در دنیا به نام اسلام ناب محمدی آغاز شد. قطعاً کسانی که دلداده و شیفته تمدن رو به انحطاط غربی بوده و هستند، طبیعی است که در مقابل انقلاب اسلامی صف آرایی کنند. این جبهه در واقع نگاهشان به اسلامِ حداقلی است و تحقق حاکمیت اسلام را امری ناممکن می‌دانند و معتقدند که برای اداره جامعه، ما چاره‌ای جز روی آوردن به غرب و فرآورده‌های فکری و علمی آنان نداریم.

خطیب جمعه چغادک بیان داشت: عده‌ای به‌علت ضعف بنیه فکری و یا به جهت گرفتار شدن به چرب و شیرین دنیا، آرمان‌های خود را فراموش کردند و به صف مخالفین پیوستند، این هم طبیعی بود و در همه انقلاب ها و جنبش‌های مذهبی وجود داشته است. امروز نظام اسلامی با این سه جریان مواجه است؛ جریان تمدنی، جریان شیفته تمدن غرب و جریان ریزش‌های انقلاب که این جریان‌ها در سطوح مختلف نظام به نوعی حضور دارند که در واقع تحت جریان نفوذ قابل دسته‌بندی هستند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: امروز رسالت سنگینی بر دوش همه کسانی است که شیفته اسلام ناب محمدی و ارزش‌های اسلامی است که خون هزاران شهید گلگون کفن به پای این درخت نثار شده و آبیاری شده است و آن رسالت، حفظ این و تداوم اهداف آن است. البته این، رسالت سنگینی است ولی همه ما باید هوشیاری و آمادگی لازم را در خود فراهم کنیم تا این انقلاب روز به روز توانمند تر و درخت آن تنومندتر و پربار تر شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha