شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
رسول فلاحتی

حوزه / نماینده ولی فقیه در گیلان به پژوهشی که اخیرا در برخی از شبکه های اجتماعی منتشر شده، اشاره کرد و گفت: دینمدار نبودن مردم گیلان را تکذیب می کنم زیرا گیلانی ها در مسیر ارزش های انقلاب، رهبری و شهدا هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از رشت، حجت الاسلام و المسلمین رسول فلاحتی، امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: یکشنبه هفته آینده مصادف با ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ سالروز بازگشت پیروزمندانه امام خمینی(ره) به میهن اسلامی است.

وی، ۱۲ بهمن سال ۱۳۵۷ را برگ زرینی در تاریخ ایران اسلامی عنوان کرد و افزود: سال ۱۳۴۲ شاه خائن امام(ره) را تبعید کرد و این مرجع تقلید و عظیم شان مدت ۱۵ سال از امت خود دور بود تا اینکه به همت مردم مومن و انقلابی ایران و عنایت پروردگار به مملکت بازگشت.

امام جمعه رشت با تبریک فرا رسیدن ۱۲ بهمن آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی، تصریح کرد: ملت ایران بیش از ۴۰ سال سختی های داخلی و بیرونی را تحمل کرده و در مقابل آن مقاومت کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین فلاحتی، نسل جوان معاصر را رهرو مردم انقلابی سال ۱۳۵۷ خواند و بیان کرد: نسل جوان دستاوردها و ارزش های انقلاب اسلامی را حفظ می کند و از آن نمی گذرد.

وی به سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر و زن در چهارشنبه هفته آینده اشاره کرد و گفت: ولادت امام خمینی(ره) همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) است که دنیای معاصر را متحول کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) درباره جایگاه پر عظمت زنان در جامعه اسلامی، خاطرنشان کرد: زن در دو دوره جاهلیت و حکومت پدر و پسر پهلوی مظلوم بود و زن را از مقام انسانیت به مرتبه یک حیوان پایین کشیدند.

حجت الاسلام و المسلمین فلاحتی به پژوهشی که اخیرا در برخی از شبکه های اجتماعی منتشر شده، اشاره کرد و یادآور شد: دینمدار نبودن مردم گیلان را تکذیب می کنم زیرا گیلانی ها در مسیر ارزش های انقلاب، رهبری و شهدا هستند.

وی با بیان اینکه زنان گیلانی را باید در خانواده ۸ هزار شهید و راهپیمایی های عظیم به ویژه ۲۲ بهمن سال ۱۳۹۸ که در زیر بارش برف در عرصه حضور پیدا کردند ببینید، اظهار کرد: زنان و مردان با شرافت گیلانی را در مساجد و مصلاها مشاهده کنید.

امام جمعه رشت به سخن سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در سفر به گیلان مبنی براینکه “من گیلانی هستم” اشاره کرد و افزود: زنان و مردان گیلان مومن هستند و در مسیر انقلاب و ارزش های اسلامی مقتدرانه ایستاده اند.

حجت الاسلام و المسلمین فلاحتی با اشاره به مصوبات مجلس شورای اسلامی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، بیان کرد: سال ها بودجه کشور دست نخورده بود و حدود ۳۰ مصوبه نمایندگان مجلس در لایحه بودجه بسیار خوب است.

وی، حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را از مصوبات خوب مجلس خواند و تصریح کرد: گرانی مرغ و تخم مرغ ناشی از ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی بود.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با بیان اینکه حذف معافیت مالیاتی هنرمندان دارای درآمد سالانه بالای ۵۰۰ میلیون تومان از جمله مصوبات خوب مجلس است، خاطرنشان کرد: افزایش تعرفه واردات گوشی های لوکس و الزام دستگاه های اجرایی و شرکت های دولتی به شفافیت پرداخت حقوق کارکنان از دیگر مصوبات خوب مجلس در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ است.

حجت الاسلام و المسلمین فلاحتی به آغاز ریاست جمهوری جو بایدن در آمریکا اشاره کرد و گفت: یکی از نقشه های شوم جو بایدن ادامه برنامه اوباما رئیس جمهور اسبق آمریکا است که با لب خندان ظاهر می شد و از پشت خنجر می زد اما دشمنان بدانند ما فریب لبخندهای آنها را نمی خوریم.

وی با اشاره به درایت مقام معظم رهبری در عرصه های جهانی، اظهار کرد: مقام معظم رهبری به گفته خود آمریکایی ها یک ابر سیاستمدار است.

امام جمعه رشت به حمله موشکی به ریاض در شنبه هفته جاری اشاره کرد و یادآور شد: موشک های بالستیکی که باید به تقویت گروه های مقاومت بپردازد به همه جبهه مقاومت رسیده است.

حجت الاسلام و المسلمین فلاحتی با تاکید براینکه دولت جانی آل جهود آرامش خود را از دست داده است، بیان کرد: امروز روحی تازه در جبهه مقاومت دمیده شده است.

وی در ادامه پیرامون سبک زندگی اسلامی به زنای چشم اشاره کرد و افزود: یکی از علل و عوامل عمده در راستای زنای چشم مسئله بی بندوباری، بی حجابی و بی عفتی در برخی از مردم است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه حجاب در مردان نیز هست، تصریح کرد: رونق چشم چرانی و هوس بازی مردان از آثار منفی بی حجابی در جامعه است بنابراین همه مردم به ویژه پدران و مادران در مسائل اجتماعی مسئول هستند و باید نسبت به منکرات تذکر دهند.

حجت الاسلام و المسلمین فلاحتی، افزایش بیماری های روانی در جامعه را از آثار منفی بی حجابی عنوان کرد و گفت: افزایش خودکشی ها از دیگر آثار منفی بی حجابی در جامعه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha