پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
پلدشت

حوزه / حجت الاسلام طالبی با اشاره به اینکه جوبایدن طراح احیای بی‌ثبات ‌سازی غرب آسیا دوباره به کاخ سفید بازگشته است، گفت: تحرکات کور داعش که فاقد هرگونه ارزش نظامی است و چراغ سبز دوباره به پدرخوانده‌اش، جو بایدن، برای اعلام آمادگی جهت تشدید ناامنی در عراق و سوریه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان غربی حجت الاسلام وحید طالبی، امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت اظهار داشت: انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی از زمان استقرار تا به امروز، همواره در چند جبهه و با ابزارهای متناسب با آن درگیر بوده و قطعا این درگیری در آینده هم ادامه دارد.

وی اظهار کرد: اولین و مهم‌ترین وظیفه جبهه انقلاب و طلایه‌داران و نخبگان و فرماندهان آن، «تبیین» است و جبهه تبیین، با تمام ابعاد آن به همراه داشته‌های سرشار وبی‌پایان، در این مصاف باید در میدان حضور داشته باشد.

امام جمعه پلدشت با اشاره به الزامات تبیین و روشنگری افزود: آگاه‌سازی بدون ایجاد فتنه، فساد و دعوا، متقن، مستدل و به هنگام‌، دوری از جنجال، هیاهو و غرض‌ورزی‌، عمارگونه و بدون تعصب و تعلقات جناحی، استقامت و پرهیز از تهمت زدن از الزامات تبیین و روشنگری است.

وی با اشاره به دام فریب جو بایدن گفت: کارشناسان مرکز امنیت آمریکا، طی چند روز اخیر مقاله‌ای را با نام «همکاری دوباره‌ با ایران» منتشر کرده اند و در این مقاله که به‌نوعی پیش‌نویس سند اقدام‌ دولت بایدن در برابر ایران است، آمده است، استراتژی دیپلماتیک آمریکا باید بر اهداف کلیدی و توجه همزمان به سیاست ایران متمرکز شود و جوبایدن در راهبردهایش همان مسیر ترامپ و اوباما است و برخلاف تصور برخی ساده ‌اندیشان مرعوب، با راهبرد اعلامی از سوی رهبر حکیم انقلاب اسلامی نه مذاکره و نه برجام، هیچ‌کدام برای ما اهمیت ندارد.

خطیب نماز جمعه پلدشت با اشاره به اینکه جوبایدن طراح احیای بی‌ثبات ‌سازی غرب آسیا دوباره به کاخ سفید بازگشته است، افزود: تحرکات گروهک جنایتکار داعش در سوریه و به ‌ویژه در عراق، این روزها مورد توجه محافل مختلف و افکار عمومی منطقه شده است، این تحرکات کور که فاقد هرگونه ارزش نظامی است، حکایت از اجرای سناریوهایی برای احیای داعش دارد و این آرزوی را آمریکا و مزدورانش باید به گور ببرند و این تحرکات چراغ سبز دوباره داعش به پدرخوانده‌اش، جو بایدن، برای اعلام آمادگی جهت تشدید ناامنی در عراق و سوریه است.

وی با اشاره به تقارن سالروز میلاد امام خمینی(ره) و ایام الله دهه فجر گفت: حضرت امام خمینی(ره) با توجه به خودآگاهی به اسلام، معتقد بودند تمدن غرب تجسّم نفس امّاره است، و انسان در آن فرهنگ تمام ساحات الهی خود را از دست می‌دهد و از این جهت باید با تمام وجود در جایگزینی آن به یک فرهنگ الهی تلاش کرد، اما واقعیت این فرهنگ را هم نادیده نمی‌ گرفتند، چون می‌دانستند اگر باید شمشیر تجاوزی را قطع کرد، باید شمشیر دفاع در مقابل آن تجاوز را به صحنه آورد. این نوع موضع‌ گیری نسبت به فرهنگ غرب سخت ‌ترین و حساس ‌ترین نوع موضع‌ گیری است، چون در این موضع‌ گیری نه انسان قهر می‌کند و میدان را برای رقیب خالی می ‌نماید، و نه تسلیم می‌شود و به غرب اصالت می‌دهد بلکه برای جایگزینی فرهنگ دیگری به جای فرهنگ غرب، برنامه دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha