جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش بوشهر

حوزه/ معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر از اجرای طرح دانش آموز طراز انقلاب اسلامی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، علی موحدی، معاون پرورشی و فر هنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر، صبح امروز در نشست کمیته همکاری های حوزه و آموزش و پرورش استان که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، گفت: جایگاه کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش استان وزین بوده و همکاری این دو مجموعه باعث هم افزایی آنها شده است.

وی با بیان اینکه کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش استان در جایگاه بالا در سطح کشور به لحاظ کیفیت و کمیت قرار دارد، افزود: این نشان از نگاه افراد حاضر در کمیته و نقش نماینده ولی فقیه در استان و حمایت ایشان و باوری است که در آموزش و پرورش مبنی بر تقویت تعمیق باروهای دینی وجود دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره همکاری حوزه و آموزش و پرورش در سطح استان، گفت: برگزاری جلسات هماهنگی و تعاملی، ساماندهی ۲۳۰ نفر از مبلغین و استفاده از آنها در سطح مدارس استان، پیگیری جلسات توسعه بخشی مدارس علوم انسانی و جذب طلاب وظیفه در آموزش و پرورش از نمونه های این همکاری است.

موحدی با اشاره به دیگر برنامه ها و تعاملات حوزه و آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: تشکیل گروه طلاب وظیفه جهت بهره مندی از آنها در برنامه ها، استفاده از ظرفیت طلاب در عرصه های فرهنگی، دینی و معرفتی، برگزاری گفتمان دینی، حضور ائمه جمعه در مدارس، برگزاری برنامه های کرسی های آزاد اندیشی، آموزش و توانمدسازی معلمان و اعضای کمیته همکاری و آموزش روحانیون شاغل در کمیته آموزش و پرورش جهت استفاده از توانایی آنها در برنامه های مجازی و شبکه شاد از دیگر برنامه های ستاد همکاری بوده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر، تشکیل ستاد عفاف و حجاب آموزش و پرورش، معرفی مدارس علمیه به دانش آموزان، اجرا و انجام طرح روشنا و مدارس امین و ارائه آموزش های دینی و قرآنی از طریق مراکز قرآنی را از دیگر فعالیت ها عنوان کرد.

وی با اشاره به طرح دانش آموز طراز انقلاب اسلامی، گفت: این طرح ابتکاری استان بوشهر است که به دست نماینده ولی فقیه در استان رونمایی شد و یکی از شاخص ترین طرح های آموزش و پرورش به شمار می آید و شامل همه فعالیت های مد نظر ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش است که در آینده تقدیم مقام معظم رهبری خواهد شد. این طرح در حال حاضر در استان بوشهر در حال اجراست.

موحدی همچنین با اشاره به در پیش رو بودن دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: در نخستین روز از این دهه مبارک آیین زنگ انقلاب رأس ساعت ۹:۳۳ دقیقه در مدارس استان بوشهر نواخته می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha