جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مقامی

حوزه/ معاون فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان گفت: ۵۰ رزمنده و پیشکسوت روحانی دفاع مقدس در استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی تجلیل می شوند.

حجت الاسلام مهدی مقامی در گفت و گو با خبرگزاری حوزه در مشهد به مناسبت دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی، گفت: معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در ایام الله دهه مبارکه فجر ضمن دیدار با ۵۰ نفر از رزمندگان و پیشکسوتان روحانی دفاع مقدس در استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، از این سروقام تان تجلیل می کند.

وی با بیان اینکه رزمندگان و پیشکسوتان کسانی هستند که از جان، آسایش، زندگی خانوادگی، پدر و مادر، همسر، فرزندان و حتی از آینده شان چشم پوشیدند و صرف نظر کردند، گفت: آنان همه‌ی داشته‌های خودشان را به مصاف دشمنی بردند که تشخیص داده بودند بایستی در مقابل آن از اسلام و کشور دفاع کنند.

حجت الاسلام مقامی با اشاره به اینکه جامعه روحانیت پیش قراول عموم مردم در جبهه های حق علیه باطل، لباس رزم به تن کرد و وارد میدان نبرد شد، اظهار کرد: قرار گرفتن جامعه روحانیت در کنار دیگر رزمندگان به آنان انگیزه و روحیه می‌داد. آنان به منظور اهداف مختلف اخلاقی ـ تربیتی، آموزشی، تبلغی، رزمی، پشتیبانی، تبلیغی ـ رزمی وارد جبهه می‌شدند و همواره در انجام مأموریت خود کوشا بودند.

معاون فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه ایمان به خدا و حفظ ارزش‌های دینی رمز موفقیت پیروزی در جنگ بود، ابراز کرد: حضور روحانیت فقط به طلاب جوان ختم نمی‌شد، بلکه بارها و بارها شاهد حضور آیات عظام همچون آیت‌الله مشکینی، میرزا جواد آقای تهرانی و سایر علمای دینی در جبهه بودیم که همین حضور، انگیزه رزمندگان را برای دفاع در برابر متجاوزان چندین برابر می‌کرد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha